Gå til innhold

nye høytalere i 39 touring (varebil)


Anbefalte innlegg

hei. har en 97 mod e39 varebil. jeg har business spiller med cdveksler baki.vil at det skal se mest mulig originalt ut.. jeg har tenkt å kjøpe den blaupunktforsterkeren det er nevnt endel her (den som er plug and play), og kanskje en sub baki, har jo nok plass :twisted:

men det har jeg ikke råd til akkurat nå... :/

jeg tenkte å bytte høytalerene i taket bak, og i framdørene (kun heg jeg har høytalere). det jeg lurte på, er om det er lagt noe kabler til det "høytaler-hullet" (tenker på de rillene øvers på døra) på dørene bak? har disse hullene både forran og bak, men det er ikke lyd der.kan jeg sette noe der på bakdørene? kabler til det der?

og hvis jeg kjøper et komponentsett forran, skal jeg sette diskanten her, eller der den originale er, oppe ved speilet?

å hvordan kobler jeg til delefilteret til komponentsettet? ligger det ledninger inni døra eller?

å hvor dype kan høytalerne være? har fått meg at de er 5,25" jeg har

tenkt litt på focal høytalere:

framme:

http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=11505&prodid=282

og bak :http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=11005&prodid=266

er dette greie høytalere for prisen? (noen andre anbefalinger?) å vil de spasse med tanke på mont.dybde? og vil det bli plass til diskanten som stikker opp litt på coax høytalerene bak gitteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp byttet til nøyaktig de samme høyttalerene i min e39 sedan, og jeg er ihvertfall kjempefornøyd med lyden. Spiller høyt og klart, selv fra orginalspilleren. Ikke akkurat noe dunkadunka, men du skal vel ha sub uansett.

Fremme passet mellomtonene uten problem i forhold til monteringsdybde. Diskantene i det settet der får du ikke plass til oppe ved speilet, så du må ha de i døren, men det går fint med en liten custom brakett. Bak vet jeg ikke siden du har touring, men hos meg gikk det fint med tanke på diskanten. Det var verre at magneten var litt for stor for den kreativt utformede basskassen til bmw... :)

Jeg brukte både delefilteret til bmw og focal sitt, og beholdt orginaldiskantene ved speilene. Om det har noe hensikt er jeg ikke sikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 4 months later...

nå vekker jeg denne gamle posten til live igjen.

nå har jeg kjøpt meg den blaupunkt pnp forsterkeren. sitter å venter på at kabelsettet skal komme :D

så da er det bare å bestille høytalere. jeg har "bestemt" meg for focal.

det blir et 5.25" komponentsett framme,men bak vet jeg ikke.

forran: bør jeg montere diskanten oppe ved speilet, eller i den tomme plassen ved luftinga?!

bak: jeg tenkte egentlig å kjøpe coaxial høytalere, men så kom jeg på at jeg kunne kjøpe komponent her også, og sette to diskanter i dørene bak. er det ikke slik det er om man har den originale lydpakken?!

og hvilkene høytalere anbefaler dere av focal?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forran er det jo greit, der kjøper jeg etter lommeboka...

men bak, hva vil dere anbefale der? vanlige coaxhøytalere i taket, eller komponenthøytalere, og sette diskanter i dørene? blir jo litt arbeid med å legge kabler til dørene da,men det går vell greit.

mulig jeg har feil,men er det ikke diskanter i bakhøytalerene når man har den stereo-pakken til e39?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...