Gå til innhold

E46, Ujevn tomgansgange?

heineoen
 Share

Anbefalte innlegg

ikke noe bolt on kit som jeg skaffer meg, alt for dyrt i forhold til hva jeg får. Vet at endel sett på nettet selges for 25-30k. For min del synes jeg det er alt for drøyt på en 318i. Ser man på delene som blir brukt så betaler man MYE for at alt skal ligge i en eske. Går man for en kompressor eller turbo fra skadebil så kommer man billig unna. intercooler kit er veldig billig over dammen eller fra asia. samme er det med alt det andre utstyret man trenger for noe slikt.

På ebay finnes det haugevis av forskjellige kompressorer som selges for en billig penge. Jeg fant ut at en eaton m65/m62 måtte fungere bra for meg ettersom disse er godt utprøvd av mercedes med stort hell på deres 230 slk og c230 er. Mater mer en nok for det lille prosjektet mitt. Samt det er veldig lett å få tak i forskjellige reimhjul samt deler til disse kompressorene. kjøper du en m65 eller m62 fra et huggeri her i skandinavia så må du regne med alt fra 6-10k for en som er overhalet. På ebay ligger de på 2500,- ++

mvh wracul

Hadde vært morro om en original e46 328 eller 330 ville prøvd seg mot 4ern min på stripa til sommern. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten sa mekanikeren at min M43B19 er skuddsikker. Noe som lover godt for mitt M65 på original blokk kompressorprosjekt.

.. hva mente mekanikeren med dette ? .. skulle tro det var snakk om en Toyota.

.. har forresten samme problem og fikk en mekaniker fra BMW til å sjekke uten betaling. Han skikket nedi motorommet, koblet fra LMM'en, fant feilen og sa det var veivhus vent-slanger. E visst et vanlig problem på M43 motorer til E46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Min 316i går litt ujent på tomgang..

Turtallet dropper fra mellom 500 og 800 en god stund før det kan plutselig stabilisere seg..

Noen forslag om hvorfor dette skjer?

Har du prøvd å skru av AC'en ?

Den knappen med akuratt som et snøfnugg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
Dessuten sa mekanikeren at min M43B19 er skuddsikker. Noe som lover godt for mitt M65 på original blokk kompressorprosjekt.

.. hva mente mekanikeren med dette ? .. skulle tro det var snakk om en Toyota.

.. har forresten samme problem og fikk en mekaniker fra BMW til å sjekke uten betaling. Han skikket nedi motorommet, koblet fra LMM'en, fant feilen og sa det var veivhus vent-slanger. E visst et vanlig problem på M43 motorer til E46.

Hei å ja, jeg er NOK ên med m43 som sliter med ujen gange og hender den faller så langt ned som til 500o/min...

Hva er LMM'n? Og veivhus vent slanger.. hvor er de? Vansklig å bytte?

Takker for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...