Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2001 mod. E46 320d.

SPØRSMÅL 1:

Når bilen står på tomgang lukter det så forferdelig med diesel inn i bilen, noen som vet hva dette kan skyldes? Lukter ikke når jeg kjører..

SPØRSMÅL 2:

Har orginale xenon i lyktene, men av og til så svikter den venstre pæra, og det kommer opp et lys i dashen som indikterer dette. Hvis jeg nå bare slår lysene helt av for å så slå dem på igjenn virker det igjenn.. Dette må vel ha noe med dårlig kontakt og gjøre?

Om med det samma vi er inn på evnet, er vel 4300k som er oginalt i lyktene, hvordan blir det å sette inn foreks. 6000k isteden?

Takker for svar!

Skrevet

Tror det er 4300k som er orginalt ja, det er helt hvitt( og litt kjedlig) 6000k er litt blåere, du ser det på noen nye biler som har det. 8000k er det feteste! dog det lyser bittelitt svakere enn 4300k, men jeg tror ikke man merker forskjell på gamle 4300k /nye 8000k pærer. Sist nevnte vil trolig lyse litt bedre da de er nye.

Så du grøftlysene mine på trondheim treffet? de er 8000k :wink:

Skrevet

ahh, jo så bra ut det!..

Er det bare å bytte pærer i nærlysene med sterkere pærer? Tenkte å bytte ut grøftelysene mine med xenon jeg også, kjøpte du et "ettermonterings xenonkit" fra ebay ellerno i den duren? :)

Skrevet

har du xenon i nærlysene, er det vel bare å bestille nye pærer i feks annen kelvin..

Kjøpte ettermonteringssett ja, består ikke av så mye: Pærer ledninger og ballaster. Veldig enkelt å montere, plug and play

Skrevet

Sommerfelg:

Høres bra ut, må få til dette :D

e46diesel: Du har PM!

Og anngående lukten av diesel inn i coupe`n er det flere som støtter teorien til 'bonden', har noen erfaringer med dette?

Er jo helt forjæ#¤%"¤ å kjenne denne lukta på tomgang, må se til å få gjort noe med det, og det kvikt!

Skrevet

SPØRSMÅL 1:

Når bilen står på tomgang lukter det så forferdelig med diesel inn i bilen, noen som vet hva dette kan skyldes? Lukter ikke når jeg kjører..

SPØRSMÅL 2:

Har orginale xenon i lyktene, men av og til så svikter den venstre pæra, og det kommer opp et lys i dashen som indikterer dette. Hvis jeg nå bare slår lysene helt av for å så slå dem på igjenn virker det igjenn.. Dette må vel ha noe med dårlig kontakt og gjøre?

Om med det samma vi er inn på evnet, er vel 4300k som er oginalt i lyktene, hvordan blir det å sette inn foreks. 6000k isteden?

Takker for svar!

Spørsmål 2:

Dette problemet har jeg og mange andre med e46 også!!

Ikke sikker på hva det kommer av.... Men leste et sted at ledningen inni lykta som er plugga i pæra kommer i kontakt med metall inne i lykta. da vil dette skje.. men har ikke giddi å sjekka på min egen ennå :P

Virker som at xenonlysene på E46 er bare no dritt spør du meg... :S

Skrevet

SPØRSMÅL 1:

SPØRSMÅL 2:

Takker for svar!

Hei. Har faktisk samme problemene som deg. Men hos meg ryke det noko sjukt i tillegg når eg står på tomgang, lukter sterkt diesel også. Dyr rep dette? Og er det det samme?? Går fint å kjøre med det?

Skrevet

mest sansynlig at det er returslangene som lekker ja. disse har det med å morkne med tiden... jeg hadde også en diesel lekasje på min e39, og der var det faktisk selve dysa som lak:( 3000,- for ei ny dyse, skifta den selv, var ikke stort værre enn å skifte en tennplugg,men litt trangt da...

Skrevet

aloebiz.net:

Såpass ja, kanskje dette er en produksjonsfeil ellernoe, la meg få vite det om du finner ut noe da:)

daffy98:

Det ryker ikke noe speisielt til meg, men det lukter sterkt med diesel ja! Går fint å kjøre med tror jeg?

space-ace:

Takk for svar, skal sjekke opp dette. Håper ikke det blir en så dyr repp. :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...