Gå til innhold

Antispinn og ABS lampe lyser på min e39

G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Er eier av en 96 modell BMW 523i, og nå har lampene for Antispinn og ABS i intrumentpanelet begynt å lyse. Når jeg starter bilen er de som regel av, etter ca to minutts kjøring slår de seg på. Før de slår seg på, slår ABS'en seg inn vedd normal bremsing på tørr veg(dirrer i bremsepedalen).

Noen som har tips til årsaken på broblemet? Håper selv det kan vere en ABS føler.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt liknende problemer når bilen har vært skikkelig skitten. Etter vask har det stort sett gått greit.

Hørt mange som har nevnt at ABS-følerene er veldig utsatte for feil på E39, og mange som har måttet bytte disse. Hvis du søker på forumet er det garantert noen som har vært borti det samme ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk for litt siden de samme lysene i panelet mitt.....de kom og gikk litt en periode....kjørte diagnose som viste at¨høyre abs føler var defekt....sansynligvis det samme som har skjedd hos deg.....dvs at antispinn og abs ikke fungerer så lenge føleren er defekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte det er skit,snø, slaps etc. legger seg på sensorene.

ABS føler er litt mer omfattende og skifte, på min fars e39 måtte den borres ut. Da er det viltig å vite hva man gjør, eller krysse fingrene på at dem går lett ut. Ville ikke tullet med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har byttet noen sånne. Det hår gått fint kvar gang. Som regel knekker plastiken rundt skruene. Dette er en enkel jobb. Gjort på en liten halvtime hvis en har god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten garantert sensor som er kaputt. Ta diagnose for å finne ut hvilken som må skiftes. Eller du kan ohme den sjøl, skal ligge på rundt 1000-1100 ohm om eg hugsar rett...

Går greit å skifte sjøl, men bør helst ha bilen på løftebukk...viss den glir lett ut er du heldig, ellers må den borrast ut...men det er i grunn null problem det heller ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har laget en DIY på bytte av ABS-sensor? Kunne vært greit med bilder for å se hvordan sensoren ser ut og hvor den skal ;-)

Mulig det sier seg selv, men har ikke titta etter når jeg har hatt bilen på bukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har laget en DIY på bytte av ABS-sensor? Kunne vært greit med bilder for å se hvordan sensoren ser ut og hvor den skal ;-)

Mulig det sier seg selv, men har ikke titta etter når jeg har hatt bilen på bukk...

Det er ganske så sjølforklarande vil eg påstå :P

Etter at du har fått bilen opp på bukk er det berre å følgje ledningen inn til sensoren...deretter løyser du sensoren (1 skrue trur eg), for så å dra/lirke/slite ut sensoren. Er du uheldig må du borre den ut, men det er heller ikkje noko stort problem.

Så puttar du inn den nye, pluggar den i, og fyrer opp!

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden, ABS og antispinn lyser på min oxo, i tillegg sluttet speedometer samt telleverket å gå. Sjekket alt av sikringer. Samtidig varierer tankmåler mer enn normalt, svinger frem og tilbake litt, men viser riktig nivå. Instrumentet som viser l/100km, fungerer heller ikke. Spørs om det ikke er et kort som er gått til h....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...