Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg har også hørt dette mht sukker på tanken, prøv det

diesel på tanken ryker noe jævlig hvertfall.

Vann høres nesten kjedelig ut.

:roll:

Skrevet

Det du kan gjøre med sukker , er å ha det oppi selve motoren via oljefyllings hullet.

Sukker tilsettes ved god og varm motor. La det blande seg en stund.

Myten sier at motoren da ikke kan startes igjen når den har blitt kald.

Var noe med at sukker-oljen stivnet

Skrevet
  Larsinnj skrev:
Kan jo lage din egen versjon av mythbusters å teste forskjellig, hva som skal til. Mynter, sukker, hvetemel i bensinen. Bruk fantasien! :D

Jævlig dumt hvis du ikke har tenkt til å bytte tank, pumpe, rør, filter og dyser.

men høyt turtall og lite olje...

eller høyt turtall og null kjølevæske.. da kan du kanskje drepe den flere ganger.

den stopper brådt, blir kald, og starter igjen. :lol:

Skrevet

1. Tapp motoren for olje (bytt gjerne også oljefilter)

2. Sett i tappepluggen igjen

3. Fyll på eksakt mengde bensin som bilen skal ha av motorolje.

4. Start bilen ved bruk av fjernstart med murstein på gassen.

5. Hold hodet lavt og la videokameraet filme tidenes største håndgranat!

Skrevet

haha.. mye bra forslag her gitt...

en ting er sikkert.. dette må du filme og legge ut!!

er et biltreff her i haugesund ca 1 gang i året, der "varemerket" deres er og ha motorknusing..

der kan folk tippe hvor lenge motoren vil gå uten olje og kj.væske for full "musikk"

hadde en corsa som gikk i ca 20 min.. starta igjen etter 5 min og gikk i nye 10 min :)

jeg vil tippe 1.15 min. :) noen fler?

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei der ute,

Jeg takker for alle forslag, de var mange og kreative. :-D Siden dette er min "bruksbil", har jeg ikke lyst til å bevege meg ut på de mest spektaktulære forslagene. Skal jo tross at bare bytte en motor på en bruksbil. Har liksom ikke lyst til å risikere mer enn bare en motor. F.eks sukker i tanken, det kan vel skade byttemotoren. Har forresten en ferietur for 3 år siden litt i bakhodet, da var vi (familien) på bilferie og jeg greide å "knuse" bunnpanna 160 mil hjemmefra. Kan vel nevne at det var ikke medberegnet i feriebudskjettet, og jeg hadde heller ikke hørt om bimmers.no Joda, motoren skal avlives, men det blir nok en human avlivning. Med tanke på en annen tråd på forumet, kansje jeg bare skal kjøre på med Biltema-olje hehe... Neida, bare tullet... Ting tar tid, hadde tenkt å gjøre dette ganske snart, men tiden flyr av sted. Skal bare få overstått min eldste datters konfirmasjon, så skal motoren få toppet sitt turtall med minimalt/ingen olje og med fravær av kjøleveske. Ja, dere leste riktig, har ei datter som nå står til konfirmasjon, kan også nevne at jeg har ett balltre og nypusset hagle liggende bak i bilen.... Men tilbake til tråden, uansett hvordan jeg avliver motoren (eller Den/De som er ute etter en av døttrene mine), så skal det filmes , og legges ut...

Skrevet

Kjenner godt til folk som har nær kontakt med H.A. Så hagla står pent lagret på soverommet.

Hva prøver vi igrunn og oppnå med denne infoen?

Respekt?? :shock:

FUNNY..

Skrevet
  mulle skrev:
kan også nevne at jeg har ett balltre og nypusset hagle liggende bak i bilen....

Sinnsykt bra :lol: har en datter på 17 så jeg vet hva du mener :D

ååå ledig? :lol:

Skrevet
  mulle skrev:
kan også nevne at jeg har ett balltre og nypusset hagle liggende bak i bilen....

Sinnsykt bra :lol: har en datter på 17 så jeg vet hva du mener :D

å javell? 8) heter hu da? :lol:

back on topic: byggskum kan man sikkert ha det masse morro med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...