ingard Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Har vært på EU, og fikk noen feil som jeg nesten visste kom, men to som jeg ikke trodde kunne være feil. Og jeg tror det er dyrt. - nærlys feiljustert -> lett fiks - slakke arm på styresnekka -> hjelp! - slakk i øvre opphengskule høyre foran -> hjelp! - defekt bærebruforing venstre foran -> lett fiks, (biltema er noe dritt) - oljelekkasje fra motor -> helvetes BMW.. Så, slakk i styresnekka? Er det vanskelig å dyrt å bytte hele driten? (brukt styresnekke) Og, øvre opphengskule venstre foran, hvor er det. Og er det lett fiks? Firhjulskontroll? Takker for litt hjelp. Er langt hjemmenifra, og vanskelig å gjøre noe akkurat nå. Men har lite lyst å fikse dette på verksted (les: student)
Chris A Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Siden dette er en E-34 florerer det vel av deler til den? ville kontaktet Trond på GS. Styresnekka må du vel belage deg på å skifte hele den enheten, men denne er vel å få tak i brukt. Tror ikke du trenger 4 hjuls kontroll på opphengskule. Jeg personlig bestiller det meste fra tyskland selv, på ebay. Det er et mekka når det gjelder BMW utstyr.
ingard Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Skrevet Mars 27, 2008 Siden dette er en E-34 florerer det vel av deler til den? ville kontaktet Trond på GS. Styresnekka må du vel belage deg på å skifte hele den enheten, men denne er vel å få tak i brukt.Tror ikke du trenger 4 hjuls kontroll på opphengskule. Jeg personlig bestiller det meste fra tyskland selv, på ebay. Det er et mekka når det gjelder BMW utstyr. Jeg kan være villig til å legge ut noe tusen på snekka ja, men problemet er jo byttinga. Hva er vanlig pris på verksted? Jeg har jo lyst å gjøre det selv, men vet ikke om kunnskapet strekker til. Og hvor mye er i veien for å ta den ned? Btw, er opphengskula en del av bærebroa? Da er det jo bare å bytte begge, og to problemer er borte.
S.Hafsmo Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 de opphengskulene jeg har skiftet oppigjennom årene har ihvertfall vært greie å skifte. er vel bare å fjærne hjul og calipper/bremskive så bør den være tilgjengelig. (har ikke skiftet dette på bmw, bare andre biler). styresnekke har jeg ikke vært borti. det er vel ikke tannstag på E34? så man har vel snekke ved rattet?
Chris A Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Øvre opphengs kule er ikke en del av bærebroen etter hva det jeg vet. Får du hele tannstanga er det vel ikke så mye i det, jeg vet ikke er ingen mekaniker. Jeg har som regel kontaktet trond på GS, han har i hvetfall hjelp meg mye!
ingard Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Skrevet Mars 27, 2008 de opphengskulene jeg har skiftet oppigjennom årene har ihvertfall vært greie å skifte. er vel bare å fjærne hjul og calipper/bremskive så bør den være tilgjengelig. (har ikke skiftet dette på bmw, bare andre biler). styresnekke har jeg ikke vært borti. det er vel ikke tannstag på E34? så man har vel snekke ved rattet? Klarer ikke helt å se for meg den opphengskula. Men er vel kanskje den som gjør at det klunker fra høyresida i små humper (spesielt under nedbremsing).. Men er den en del av bærebro"armen"? For de bytta jeg i fjor, og de er allerede ødelagte tydeligvis. Men alt i alt (utenom oljelekkasje) så er det jo bare bra at dette må godkjennes, for begge problemene er irriterende (klunking og slakk i styring).. Men mer tips ang. styresnekka hadde vært kjekt. (noen som har lyst å hjelpe med bytting mot en kasse pils i Trondheim? )
Dirty Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Slakk i styresnekka. tenker de da på indreendeledd? såfall er den lett å bytte og koster ikke mange kronene nye skrus bare rett på
02 Touring Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Ovre opphengskule er nr7 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05
ingard Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Skrevet Mars 27, 2008 Slakk i styresnekka. tenker de da på indreendeledd? såfall er den lett å bytte og koster ikke mange kronene nye skrus bare rett på Han visste ikke, for han måtte skru masse for å komme til. Noen jeg ikke var helt interessert i. Men at det er slakk er det. Kan jo prøve å justere slik det er forklart rundt om, men noe mer er vanskelig. Undrer meg hva er verksted skal ha for en skikklig diagnose..
Waldez Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Snekka bytter du selv på 1 time. Kan være vanskelig å finne en som er iorden. Den lar seg forøverig justere,men var nøye med å ikke juster for tett da blir den umulig å kjøre.
Steffan C Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 - slakke arm på styresnekka -> hjelp! Er du sikker på at det ikke er hjelpesnekka de mener? Den er jo en kjent svakhet på E34, del nr. 14 her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå