Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis bilen er senket fra før, trenger du ikke... men hvis du skal ha den ned 30mm, bør du ta en kontroll... både for godkjenning (da må du vise 4hjulskontroll papirene) og dekkslitasje ;-)

Skrevet

Skal trådstarter ikke godkjenne dette så hadde jeg overhodet ikke tatt en 4 hjulskontroll. (ikke det at man kan få justert bak, men men :P ) Hadde det derimot vært snakk om korta inn dempere eller senk over 40 mm så hadde jeg tatt det til nærmere tanke.

Skrevet

det vet jeg, men skal bare bytte til korte dempere... ;-)

har lange, men bunner de foran titt og ofte, så derfor har jeg kjøpt nye, men hjulstillingen endrer seg vel ikke? det kommer vel an på fjærene...

Skrevet
for å godkjenne senking i vognkortet ja! og får å slippe å slite dekk...

hva er så galt med det?!

Ingenting galt med det - hvis du driter i hvordan bilen er å kjøre. Gal hjulstilling kan få bilen til å føles helt fryktelig.

På våler i fjor var Z3n min helt merkelig. Vekslet mellom over og understyring og føltes helt ustabil. Noen uker senere på rudskogen var det noe helt annet. Camber/caster foran justerer jeg jo selv, og bak er det ingen justering; det eneste som ble forandret i mellomtiden var altså spissingen foran.

Dog, kjører du bare rolig rundt i nabolaget er du langt unna grensene til bilen og vil aldri merke noe til det.

Skrevet

aha... ja, hadde en 318 som var utfor en del ting, så droppa bare 4 hjulskontrollen... føltes som å kjøre på ei vannseng nå jeg presset den litt i svingene... ikke greit...

todde du mente det var dumt å ta 4 hjulskontroll... hehe ;-) sorry litt kvass i uttalesen...

Skrevet
(...) og bak er det ingen justering (...)

Vet ikke hva du legger i ingen justering (lite justering regner jeg med...), men jo - du kan jo justere camber og spissing bak. Er jo styrt av hvordan bolten til nedre bærearm står, og hvordan svingarmen er festet i karosseriet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...