Gå til innhold

Automatkasse


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe...joda...bra deal det:p hvor mye skal du ha da?er usikker på om den kassa passer..monterte en fra E23 tidligere og den gikk i nødmodus med engang og måtte bytte hjerne på..hmm...men skaff nr på den så skal vi nok finne ut av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tabell for anbefalte intervaller på autkasser på feks tomgang og turtall osv.

Å sette en autkasse i park og så la den gå i 5-6 timer er IKKE anbefalt, og det ser du resultatet av nå.

Skjønner hvorfor hvis du vet hvordan en slik kasse er oppbygd.

Påstår du at 4hp22 kassene er sterke? Hva røyker du? Hadde en e32 730 ei stund, solgte den for nada når jeg ble lei av å kaste penger i nye kasser. Forresten.. Skadelig for kassa å la bil stå på tomgang i park?

Igjen, hva røyker du? Hva med taxinæringa? Hvordan overlever alle taxiene å stå hele vinteren på tomgang i park? Park er da nøyaktig det samme som Neutral bortsett fra en låsepinne som holder bilen i ro. Kassa har jo ingen belastning sålenge den står i fri.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at dette er svake kasser, vitner om at vedkommende har vært svært uheldig eller uvitenhet.

Gir man girkassen det stell den trenger(olje og filter), så blir man garantert overrasket over hvor lenge disse holder.

ZF4HP22 er brukt i haugevis av biler.

Selv hadde jeg en kasse i en Volvo 740 TIC.

Deretter kjøpte jeg en BMW 320iA med den kassen. Nå har jeg en 320iA cab med samme kassen.

For meg har disse kassene skapt svært lite hodebry, bortsett fra den gangen jeg lærte at de faktisk trenger litt stell, les: havari.

Kassene hadde en tidligere svakhet som ble utbedret mot slutten av åttitallet. Ruset man motoren(gir i park) etter å ha kjørt, så kunne dette resultere i havari. Ligger massevis med info om dette på Google.

Mener å huske at de ubedret dette med å modifisere en oljekanal.

Se her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=70293&highlight=

Det vil alltid være FOR og IMOT, uansett bil, merke, modell, årgang, deler etc etc.

Hadde kassene vært så svake som det hentydes til, så er det merkelig at disse er brukt i så mange forskjellige biler.

Dårlig vedlikehold og mye hard kjøring resulterer nok trolig i havari.

Og når det er sagt; Nei, jeg antyder ikke at noen her, hverken har kjørt hardt eller har gitt dårlig vedlikehold! Det har jeg overhodet ingen forutsetning for å si. Mine utsagn er kun basert egne erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...