Gå til innhold

E30 Widebody - Langtidsprosjekt SELGES!!

Stian Børresen
 Share

Anbefalte innlegg

Etter endel henvendelser har jeg nå tenkt å lage en tråd ang ombygging av en e30 til noe utenom det vanlige.

Dette vil være et prosjekt som blir gjort over lang tid da jeg vil ha det skikkelig når jeg først begynner å ødelegge en bil såpass mye som jeg må grunnet stylinga. Her må det modifiseres både her og der for å få ting til å gli pent sammen.

I første omgang vil jeg konsentrere meg om det utvendige, den bilen jeg først har tenkt litt på å bruke til prosjektet er en 87mod 325 som mangler motor og gir. Denne bilen har endel rust å jeg har ikke fått sjekket noe særlig enda hvilke rust det er på den da den har stått ganske lenge.

Den er full av BMW deler pr. dags dato som skal selges eller kanskje brukes senere.

Så fort den er rydda fri for deler og slikt vil den bli løfta opp så jeg får gått over under. Viser det seg at den ikke er noe godt egnet til prosjektet har jeg en annen e30 stående som har minimalt med rust. Eneste minuset er at det ikke er takluke på den (noe som i mine øyne er et must).

Om det skulle vise seg at den bilen er moden for skroten vil alt av understell,ledningsnett etc flyttes over på den andre e30'n siden den bare er en 318i.

Jeg har ikke bestemt noen motor eller noe sånt enda da dette er sisteprioritet akkurat nå. Først skal bilen bygges opp utvendig, så får man finne en passende motor etterhvert.

Men ja..Har tatt noen få bilder idag av front og framskjermer hekta innpå bare for å se litt hvordan det ble. Jeg ser med en gang at jeg skal gjøre om litt på stylinga her å der for å få den litt mer sånn jeg vil ha den, og dette vil komme frem etterhvert:)

Vil også si litt om planer etterhvert som prosjektet setter skikkelig fart;

- Jeg vil ha bilen hvit med carbon panser,tak og bakluke + litt carbon detaljer her og der.

- felger vil bli et stort spørsmål her da jeg må ha noe enormt bredt noe

- sota lykter rundt om (har det meste)

- coilovers

- bur inni bilen

- soting rundt hele

- har tenkt litt på å bygge om C-stolpe og bakluke til M3 + vinge

Vil bli oppdatert med planer når jeg vet litt mer om prosjektet, er i startfasen nå.

Ting vil ta litt tid, driver å trimmer en Audi S4 litt samtidig som skal bli bruksbilen inntil vidre og med turnus ordningen på jobb har jeg til tider meget lite fritid til å drive med bil.

PS! Dere trenger ikke kommentere bilen det står på, det trengs noen timer med puss og sveis for å få noe resultat uttav den. Prøv heller å tenk litt mer helhet og se for dere hvordan det ville blitt;)

Bildene er heller ikke av beste kvalitet, de er bare for å vise litt smått hva det er for noe.

Bilder:

pbb9ancgbcqa05mb6hmg.jpg

yedo1qrqlepv0xrf7jtg.jpg

oije4foitphvqmve5k34.jpg

vw8tt316ybtyohzikt68.jpg

Det vil komme flere bilder når jeg får tid til å gjøre noe mer, jeg personlig tror rumpa vil bli noe av det breiere man ser på en e30;)

Gi meg gjerne tilbakemeldinger, gjerne også tips om hva som hadde kunne blitt gjort osv:)

Dette vil nok være en bil som skiller seg noe ut i mengden men det er vel også litt vitsen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, du kan vel si at den bredder ganske greit:P Bare vent til bildene av baken av bilen kommer, det er der det virkelig bredder;)

Jeg skal prøve å få gjort litt hver uke sånn at det blir litt bilde oppdateringer å se på å litt mer info:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt. :)

Selv om det er aldri så overdrevet bredding har jeg tro på at det kan se bra ut, så lenge det blir gjort skikkelig og stilen er gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Jeg blir nok å bruke mye tid på å få dette til å se pent ut, jeg tror heller ikke det vil bli noe fint om jeg bare forter meg å hive det på bilen.

En annen ting jeg har tenkt på er dette med å få godkjent denne breddinga=\ Hvem henvender jeg meg til å hvordan?

Den vil bredde rimelig mye bak for eks så enten må breiere bakstilling på eller så må jeg ha 13-15" breie felger,minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk en slik e30 baur cab. med lik bredding her hvor jeg bor..

såg rimelig teit ut, siden den bare hadde 9x16 borbet a felger på og en enorm teit vinge.

men dytter du noen feite breie felger under skjermene på denne, så har jeg tro på dette her :)

hadde jeg vart deg, hadde jeg funnet meg en garasje å skrudd i :)

lykke til meg prosjektet, her skal jeg følge med hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stygt redd for at 13" breie felger blir for lite:P har målt meg litt fram å tror det må på ca 15" :shock:

Jeg skal som sagt gjøre litt om her å der pga noen detaljer på stylinga. Syns ikke formene passer helt men det vil komme bilde etterhvert på det når jeg finner 100% ut hva det er som skal gjøres;)

Stylinga ble kjøpt av en her inne på forumet:) Så kjørte jeg til Gjøvik å henta det i en nyinnkjøpt Audi 200 10v TQ som ES-Tuning har vært litt borti:) (ca 260-270hk)

Skal se om jeg får lagt inntil hele siden på bilen idag å teipa fast så jeg får litt mer inntrykk av hvor bredt det blir 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, kompis av meg har en 240 spesial saloon som er breddet 20cm på hver side. han har 12" bredde på felgene. er mere en nokk det. har jo masse med innpresset å sei. går jo også ant å få noe spacere vist 12-13" ikke blir brett nokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...