Gå til innhold

Komplette M5 E39 bremser.BILDER! Til E32/34/28 også? Ny info

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får bare til ett bilde om gangen, og maskinen jeg bruker er kjempetreg nå. Tar 10 min å fikse fram et bilde. Bildene her sammenligner vanlige bremser opp til 535 mot M5 framme og bak. Forskjellen ser dere selv.

Andre bilder viser hvor lite slitasje skivene hmjeg3qpt76ddugzh0f8m.jpgar.

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har du solgt de? hvilken pris hadde du tenkt for dette? Har 98 mod 540 touring med kompressor. Syns bremsene på 540 er ALTFOR dårlig. Det skulle vel ikkje være noe problem å få det til å passe på denne. Men kossen er det med bremsekraft forsterker? Er den god nok eller må den byttes og?

Skrevet

For å få samme bremseeffekt som M5, så bør nok bremsekraftforsterkeren også byttes etter hvert. Har ikke bremseforsterkeren nå, men kan sikkert skaffe en.

Dine 540 bremser har jo 324/30 mm framme, og er midt i mellom de vanlige bremsene og M5. Men det gir nok en del bedre effekt med 328 bremser bak i forhold til 298 mm.

M5 har jo 114 hk mer enn 540, så en kan jo forvente mer av disse bremsene. Selvfølgekeig for du bedre bremser med de store 6 eller 8 calipers bremsene med 355mm eller 370 mm. Men det blir da en helt annen pris. Regner med at du bare trenger å bøye ut bremseskjoldet, skjøte det eller å kjøpe nytt for at M5 bremsene skal passe.

Eirik.

Skrevet

Eg har kompressor på min 540 så eg har mer hk enn M5. Men har aldri prøvd M5 så veit ikkje korleis bremsene er der heller. Kan jo hende eg hadde blitt skuffet over bremsene der og...

Skrevet

Jeg vet at du har mer effekt enn M5 med kompressor, men at du har 540 bremser som er svakere enn M5. Jeg har ikke kjørt M5 E39 selv, men den må jo være utrustet med bra bremser. Og bremseeffekten er selvfølgelig kraftigere jo større diameter en får på skivene. Du får helt sikkert tak i kraftigere bremser, men du betaler mye mer. Og skal en ha godkjente bremser, så er det alltid lettere med originale bremser.

Hvis noen som leser dette har kjørt M5 E39 selv, hadde det vært fint om du kunne beskrive bremseeffekten i forhold til andre biler.

Men til 5.500 kr er dette utrolig billig.

Eirik.

Skrevet

Det kan være noen som har fått det inntrykket at M5 bremsene ikke er gode. Det er jo feil. Når en tenker på at det er de ytterste mm på skiven som gir mest effekt, så får jo M5 bremsene mye høyere bremsevirkning.

M5 E34 bremser har bare 13 mm større diameter enn de andre modellene, men likevel er det en del kraftigere bremser.

Når det gjelder forholdet til bilene med 296mm skiver, er det hele 49 mm større diameter. Og 21 mm større enn 540. Bak er det 30 mm større diameter. Det er her den overlegne bremseeffekten kommer inn. Bare se forskjellen på bildene.

I tillegg er M5 skivene lette i forhold til størrelsen pga aluminium senternav. Dette sammen med compoundoppbygningen gir en bedre varmeavledning. Alt dette gir bedre effekt under krevende forhold.

Så til deg Jokkis. Kanskje er det noe feil en eller annen plass hvis du synes bremsene dine er så dårlige. Hvis du selger dine 540 bremser så er det ikke mye du betaler for en vesentlig oppgradering. Og hvis du skal selge din eksklusive bil, så setter nok en kjøper pris på at du har oppgradert bremsene i forhold til kjempekreftene i motoren.

Det er ikke ofte at slike bremser er til salgs.

Eirik.

Skrevet

Bakskivene, Passer de på E34? Skulle hatt meg noen skiver som passer på E34/28 serru.... Tenker da på bremseband osv... Calippere trenger jeg også men de må jeg lage adapter til uansett....

Skrevet

E39 har større senternav enn E34/32. Det er det største problemet. Er usikker på om boltavstanden til caliperen passer. Framme er den i alle fall forskjellig. Skikkelig dumt, fordi det er langt flere E28/34 eiere som vil ha skikkelige bremser enn E39 folk, virker det som.

Hvis noen henger seg opp i overflaterusten, så er den borte etter en liten kjøretur.

Ser nok ut som om jeg må prøve andre steder å finne interesse for bremsene.

I alle fall er dette topp bremser fra en bil som kostet 1,4 millioner i 1999.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...