Eirik Viste Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Skrevet Mai 13, 2008 Hei. Er det prisen det står på? Synes dere det er for dyrt med bremser fra M5 i veldig bra stand til 5.500 kroner? Ser at folk jeg har handlet av i Tyskland tar over 4.000 kr for bare bremsene framme med mye mer slitte skiver enn det som er på mine bremser. Så før jeg går ned i pris prøver jeg først å selge dem der nede. Sier det igjen. Hadde disse bremsene passet til E34 M5/540/535 hadde de blitt solgt for lenge siden. Så det er uforståelig for meg at dere med trimmete E39 verdt 250-350.000 kr synes at det er for dyrt å betale 5.500 for slike originale høykapasitetsbremser. Og godkjenning ikke er problem med disse bremsene. Har nå solgt det ene settet med calipere, så det er en mulighet å kjøpe skiver,bremser og bra klosser for 5.500 og et ekstra sett med lite kjørte skiver framme og bak for 1.500 kr ekstra. Da behøver en ikke å punge ut over 9.000 kroner for nye skiver på veldig lang tid. Kanskje kostnadene på skivene har holdt interessen til noen borte. Men dette er originale compound flytende skiver som er veldig effektive til å lede bort varme. Med senter i aluminium er skivene også lette størrelsen tatt i betraktning. Så jeg venter med å sette ned prisen. Eirik. 92 22 65 44
Eirik Viste Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Skrevet Juni 9, 2008 Med litt mindre arbeid enn jeg trodde tidligere, tror jeg det er god sjanse til at disse store E39 M5 bremsene kan passe til E32/34/28 og 31. Og har fått bekreftet fra en kar med M5 E39 at bremsene passer på 17 toms felger. Så har du tilgang til dreiebenk eller venner som kan dreie ned diameteren på hjullagerne, og så lage nye sentreringsringer som passer til E39 og som er kraftige nok (ca 2-3 mm). Da er det god sjanse til at de vil passe. Da har dere med turbo et rimelig alternativ. Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå