MacSi Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 For en tid siden så fikk jeg en større skade bak på bilen min.. Jeg var frem og tilbake en hel haug ganger og klaget på dårlig jobb.. og de fikset litt og litt.. Helt fra starten var det vannlekasje i bagasjerommet fordi den ene ventilasjonsåpningen bak bakfangeren var snudd opp ned.. Så den stod hele tiden oppe og slapp inn vann.. Etter hvert oppstod også en vannlekasje rundt venstre baklykt.. denne tettet de en gang på nyåret 2007.. De var også noen jævler til å fraskrive seg ansvar... Det var blandt annet lakk (overspray, eller kall det hva du vil) på innsiden og utsiden av rutene.. og på alle flater som ikke var lakkert... "Det måtte komme fra en gang tidligere da noen deler var lakkert" (TULL!) De har også ripet opp passasjervinduet kraftig.. (påstod det var jeg som hadde skrapet ruten med en is-skrape).. De sorte blanke Shadowline-listene er ikke blanke lenger både pga noe slags reaksjon og fordi de rett og slett har slipt på de når de har klargjort bilen til lakkering.. Dette vil de heller ikke gjøre noe med.. da jeg påpekte det sa verksmesteren "Hvem er det som ser slikt?" Det skal jeg fortelle deg.. alle som er under 80 og har på seg nødvendig utstyr (briller) ser det.. Det siste sa han forøverig også om sliperiper og reaksjoner som har skedd før den siste lakken var lagt på.. Men dette skulle de forsøke å polere ut.. noe de forøverig klarte veldig dårlig.. MEN.... I Vinter oppdaget jeg at det som lå i bagasjerommet (blandt annet en tørkerull og en sovepose plutselig veide flere kilo).. Men jeg har ikke klart å finne ut hvor vannet kommer fra denne gangen.. Det som er problemet nå er rust.. på innsiden rundt nettop venstre baklykt.. Er det noen her som vet om dette ansvaret forstsatt ligger på verkstedet? Det er litt under ett og et halvt år siden jeg fikk bilen tilbake fra verkstedet første gangen.. Jeg vet jeg burde tatt bilen til forsikringsselskapets takstmann med en gang jeg oppdaget alle disse feil og manglene.. Men jeg har desverre ikke fått somlet meg til det, og nå er jeg redd det er litt seint Håper noen har svar til meg..
Ad|oS Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Fikser du noe gjennom forsikringsselskapet skal det bli ordnet skikkelig, og de er ansvarlige inntil skaden er rettet opp skikkelig. Problemet nå er at det har gått så lang tid, og du har ikke informert forsikringsselskapet når du har oppdaget skader. Dette er jeg redd svekker din sak når det gjelder mulighet for å få fikset dette. Mitt beste tips er å ringe forsikringsselskapet og høre med dem. Legg frem hele hendelsesforløpet slik du forklarer her...
morteym Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Må være frustrerende. Spesielt med sånne "hvem er det som ser slikt"-typer.
crizi Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 maks reklamasjons frist er 6månder etter feil ble oppdaget. du er nok 1år for sent ute ifølge loven
burner Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Huff! Synd at det finnes så mange useriøse billakkeringsfirma rundt omkring! Har selv hørt kommentaren "D' e no itj nå utstillingsbil heller da!" fra et bilskadesenter i Trøndelag. Og de har fått priser for "Best i landet" flere år. Tragisk! :/
Hansh Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Burde være håp så lenge rustskadene er oppdaget nå i senere tid hvis det kan bevises at de har noe med reparasjonen å gjøre.
MacSi Skrevet April 7, 2008 Forfatter Skrevet April 7, 2008 Det har i aller høyeste grad med reperasjonen å gjøre. De delene som ruster er nye deler som verstedet har sveiset på plass.. Angående reklamasjons frist, så leverte jeg egentlig min FØRSTE skriftlige klage på dårlig utført arbeid i løpet av 2 måneder.. så det skulle være innenfor de 6 månedene.. Men da får jeg vell prøve å ta en telefon til IF da. Høre hva de har å si. Verkstedet er forøverig "Bilskadesenteret Telemark AS" på Raset i Skien. Så vet folk hvor de bør holde bilene sine unna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå