[space] Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Sak fra VG i dag: http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=523257 ...de har stor glede av bilkjøring og at de har et svært entusiastisk forhold til bil. Disse opplysningene overrasker heller ikke UP-sjef Odd Reidar Humlegård og hans kolleger i Stavern. Link til hele undersøkelsen hos motor.no: http://www.motor.no/forbruker/nyheter/article222649.ece
hagenisse Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Humlegård er ikke et øyeblikk i tvil om at kvinner er bedre sjåfører enn menn. – De holder farten og leser trafikkbildet på en helt annen måte enn menn. Blæ! Finnes så utrolig mange komasjåfører som i følge UP-sjefen er utmerkede sjåfører siden de kjører sakte og aldri kræsjer, men ikke eier evne til å lage flyt i trafikken. – Når kvinner blir tatt, er de ofte ikke klar over farten. Det er ikke et bevisst valg. Jaha? Og det skal være bra? Er det mulig...
-Lasse- Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 – Når kvinner blir tatt, er de ofte ikke klar over farten. Det er ikke et bevisst valg. Jaha? Og det skal være bra? Er det mulig... Fyf for noe provoserende møkka-prat!! Og dette kommer fra en "up-sjef".. !?
JulianS Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Hvis alle hadde kjørt på retten sin hele tida så tror jeg det hadde vært LANGT flere ulykker med kvinner innblandet!!! Politiet i stavern har forresten en sivil E30 M3:-( Jeg bytta bremser på isbilen i går, og var på vei hjem fra jobb i halv ett tida på natta da jeg ga på bortover ei gate i utkanten av drammen. jeg skulle inn til høyre så jeg bremsa ganske hardt ned fra ca 100. Så så jeg at det sto en politibil imot meg og skulle inn samme veien, den fulgte etter meg oppover gata og inn neste til høyre, rett før en fartsdump så legger de seg ut å gir på som f... forbi meg og nærmest kaster bilen inn neste vei til venstre og stopper på en bensinstasjon... Jeg kjører inn ved siden av dem og ruller ned vinduet å sier; at sånne som DERE liksom skal være forbilder for sånne som MEG i trafikken, det blir jeg nesten kvalm av!!! De bare kikka på hverandre å så litt forvirra ut så kjørte jeg:) Var litt artig
OLEZZ Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 blir så provosert når de sier kvinner er bedre sjafører...
Hansh Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Leste dette i Motor i går og reagerte selv på en god del. Ingen tvil om at mange av disse "flinke" sjåførene reddes fra ulykkesstatestikkene av andres oversikt i trafikken og delvis sitt lave tempo, og ikke av egne ferdigheter. Fikk det ikke helt til å stemme at kvinner har en mye bedre måte å lese trafikken på samtidig som de kvinnene som blir stoppet for å kjøre for fort som regel gjør det fordi de ikke har klart å lese skiltene.. Er vel normalt en fordel at man vet hva man gjør på? Synes de også skulle spurt hvem som liker å kjøre som idioter på landeveien for det tror jeg Audi hadde toppet, ihvertfall hvis eierne var ærlige. Ingen tvil om hvilket merke jeg oftest opplever at har styggest forbikjøringer osv. (inkluderer også de som kjører VW eller Seat, men egentlig ville ha Audi).
[space] Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Det er jo enkel statistikk da? De som krasjer mest er de dårligste sjåførene. Er jo så enkelt som det? En god sjåfør: -Kjører hensynsfult -Står ikke på retten sin til en hver tid -Holder fartsgrensene -Hisser seg ikke opp over "bagateller" i trafikkbildet -Krasjer ikke – Når kvinner blir tatt, er de ofte ikke klar over farten. Det er ikke et bevisst valg. Akkurat denne skal jeg være enig i er litt bak mål
///Martin Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Politiet i stavern har forresten en sivil E30 M3:-( Dette er vel ikke tilfelle?? Når det gjelder uttalesene til UP-sjefen er det til å spy av. Som om poitiet ikke allerede blir sett på som fordomsfulle. Dette forbedrer ikke akkurat mitt bilde av lovens lange og trangsynte arm! Tragisk! Jeg selv vil kalle meg en BMW entusiast som bruker mye av fritiden min på bilene mine. Akkurat nå kjører jeg selv en E30 M3 med ca 200hk. Dette kan man vell kalle en bil som er "bygd for å kjøre fort med". Selv om bilen er lav, har store felger og lager litt mer lyd en gjennomsnittet betyr det ikke at jeg har rulleblad! Det er heller folk som kjører som idioter og setter andres liv og helse på spill purken kan ta seg av... Og så er det jo slik at personer som er så lovlydige at de ligger 5-10km UNDER farstgrensen oppfordrer til forbikjøring, og derav er farligere trafikkanter!
Hansh Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 ":2rn7c5jg]Det er jo enkel statistikk da?De som krasjer mest er de dårligste sjåførene. Er jo så enkelt som det? En god sjåfør: -Kjører hensynsfult -Står ikke på retten sin til en hver tid -Holder fartsgrensene -Hisser seg ikke opp over "bagateller" i trafikkbildet -Krasjer ikke – Når kvinner blir tatt, er de ofte ikke klar over farten. Det er ikke et bevisst valg. Akkurat denne skal jeg være enig i er litt bak mål Nordmenn flest misforstår det å hisse seg opp i trafikken i forhold til det å kommunisere aktiv med lys og fløyte når det er behov for det. Synes det er viktig å si fra når noen, ofte ubevisst, gjør en feil i trafikken som fort kan bli farlig både for å evt. si fra at man er der og holder på å bli truffet av vedkommende og for å fortelle at dette ikke var riktig måte å gjøre det på. I andre land regnes dette mer eller mindre som normal høflighet..
Betakaroten Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 - Riktignok fører vi ikke statistikk over hvilke bilmerker som topper fartsovertredelser, men i praksis ser vi jo at det ofte er førere av dyre, tyske bilmerker som har en tendens til å være ekstra tung på gassfoten. Det overrasker oss ikke. De som velger disse merkene, er jo ofte personer som er mer interessert i bil enn gjennomsnittet. De er opptatt av bilens kjøreegenskaper og setter kjøreglede høyt. De kriteriene får de i stor grad oppfylt i disse bilmerkene, sier Humlegård. Må nok se at jeg kjenner meg igjen her Sånn generelt så driter jeg i om UP er "fordomsfulle" mot BMW folk, jeg har aldri blitt stoppa uten at jeg har gjort noe galt.
JulianS Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Politiet i stavern har forresten en sivil E30 M3:-( Dette er vel tilfelle!
Hitokiri Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Jeg for min del er imponert over at det fortsatt finnes folk som mener at kvinner generelt er dårligere sjåfører enn menn. Dette er vel en type holdning som hører en annen tid til
crizi Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Selv om sjåførene av disse merkene tråkker fortest på gassen, understreker Humlegård at det nettopp er disse sjåførene som oftest er de beste sjåførene. – De som kjører disse bilmerkene, er oftest menn i 40 til 50 årene. De har lang erfaring bak rattet og kjører mye bil. Selv om de kjører offensivt, er ofte flinke sjåfører, konkluderer UP-sjefen. UP-sjefen sa noe riktig da Og grunnen til at bmw er høyt opp tenker jeg er at biler som kia ikke kommer seg forbi i det hele tatt
Dan Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Elsker å kjøre forbi? Næ, det kan ikke stemme. Kjører svært sjelden forbi
hagenisse Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 ":21c1l3eq]En god sjåfør:-Kjører hensynsfult -Står ikke på retten sin til en hver tid -Holder fartsgrensene -Hisser seg ikke opp over "bagateller" i trafikkbildet -Krasjer ikke - check - check - check, nesten iallefall - HVA I HELSIKE GJØR DU I VENSTRE FIL DIN FORBANNA IDIOT!!!! - Vel.. ikke alvorlig iallefall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå