Tuti Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Nokon som veit kva rustgaranti BMW hadde på E46 i 2002 Eg har eit panser som har begynt å boble litt.........
morteym Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Jeg tror det var en utvida garanti på 5 år. Er ikke 100% sikker.
larserso Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 6 år ja. Når er bilen produsert..? Løp til forhandler å få konstatert boblene i hvertfall. Ble vel 12 år fra facelift om jeg ikke husker helt feil? Eller var det 09.2003?
Tuti Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Boblene er konstatert men BMW gir blankt avslag. Trur garantien er 6 år. 12 år frå 2004. Må seie at det er slett kvalitet når pansera ruster så raskt Og slett av BMW når dei no gir avslag når det er innlysane at rustangrepet starta før 6 år er gått. Panseret på bilen nett har vore opplakkert ved BMW verksted utan at dei nemde noko. Dei hadde maskeringstape over boblene Men det også var etter garantitida.
morteym Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 6 år kunne stemme ja Jeg mener garantien gjelder fra bilen er registrert første gang. Det er jo kjedelig at man ikke oppdager rusten før garantitiden har gått ut, men det har ingenting å si at rusten har starta innenfor garantiperioden når man melder ifra først etter at garantitiden er utløpt.
larserso Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Går skillet skillet for 6/12 år garanti for 2004-modeller (altså prod etter 09.2003) eller registrert etter 1. januar 2004 da? Synes det er latterlig de skal være så firkanta om man kommer like etter at det har gått 6 år. Der er bl.a. Audi mye bedre. (Mercedes er vel mye verre så BMW er ikke værst...)
Bonden Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Hei du Tuti har bilen din vært til service hos BMW i det siste ? hvis den har det burde en mekaniker ha sett dette på service, i så fall ville jeg krevd at panseret ble byttet og lakert på deres regning.
Tuti Skrevet April 8, 2008 Forfatter Skrevet April 8, 2008 Dessverre har den ikkje det. Eg brukte lokalt verksted for vanlige servicer. Men eg meinar det er kritikkverdig at BMW ikkje gjorde meg merksam på rusten når dei lakka oppatt panseret - dei hadde som sagt maskeringstape over boblene!
Ca///e Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Men når er bilen din registrert? Om det er mindre enn 6 år får du dette på garanti. Og de fjerner ikke rusten og lakkerer opp på nytt, de bytter hele panseret. Jeg og min familie har gjort dette på 3 biler til nå.
Tuti Skrevet April 8, 2008 Forfatter Skrevet April 8, 2008 Den var første gang registrert i des. 2001....nokre mnd over 6 år alså. Total ansvarsfråskrivelse frå BMW når dei avslår dette som garantiarbeid. Må seie eg er skuffa.
Ca///e Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Det er nok mer velvilje hos forhandleren enn du tror, men det er sånn en gang at dette må godkjennes i tyskland og der er det blankt avslag. Denne garantien burde ha blitt utvidet for lenge siden!
sv90 Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 hvilken bmw forhandler gikk du til? det går bare på garanti vis panseret ruster på innsiden ved skittingen... grunnen til at det ruster på panser, dører og bagasje luke (ruster ved skittingen ppå alle disse delene) er at det skjer en reaksjon mellom metal, skitting og lakk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå