Gå til innhold

525D 2002Mod

alex1975
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 525d touring 2002 modell, 163Hk/350NM. Manuell gir.

Er bra fornøyd med den, synes bilen er komfortabel og relativt sprek. Savner gjerne litt mer bunndrag. Men skal vel ikke være noen racer dette..

Hvilke erfaringer har andre med denne bilen? Synes folk den er sprek nok?

Bør man vurdere å chippe den? evnt hvem/hvor/hva?

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke inntrykk av at det er noe gale. godt mulig jeg bare forventer mer sprut enn det som er på disse bilene. er jo en relativt tung bil. har kjørt f.eks 320D 150Hk. den føltes en del friskere til tross for mindre motor og NM.

men altså, jeg henger greit med i trafikken og forbikjøringer går som oftest som en lek. men savner gjerne litt mer gnist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tror nok du skal ha bra drag med denne motoren, hadde selv en 530 DA den var det godt bunndrag i. JEg har neste generasjons bmw nå med 525 DA 177 HK og 400 NM, har prøvd denne med powerbox, man merker da bra forskjell i bunndrag og roligere giring, etter min mening er bilen roligere med boks.

Siden du har manuell vil vel draget være litt avengig av hvilken gir du har.

HAr tatt av denne pga. skepsisen til slike bokser, har du Bonden peiling på slike bokser bør dem brukes? Er bilens motor gir og driverk bygd for å tåle momentøkningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2002 525d touring manuell med 163hk er oppgitt til 0-100km/t på 9,4s og en 320d manuell med 150hk (sedan) er oppgitt til 8,8s. 525d touring er 1705kg mot 320d sine 1390kg. Tror det forklarer mye av det du opplever som en treghet i din bil i forhold til 320d'en. 320d er en relativt snerten familiebil det ser du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...