Gå til innhold

mista lappen:(

lyngstad89
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har thorris eller lyngstad89 noen gang tenkt på hva som skjer dersom du punkterer i 145 km/t? Hvis et dyr plutselig stikker ut i veien? Talentløst å kjøre så fort på offentlig vei, uansett veistandard og sikt. At deres egen helse er ubetydelig er en ting, men hvis noen hadde ødelagt livet til noen av mine nærmeste, hadde jeg nok blitt litt mer en sur! Skjerpings, folkens [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forsvarer ikke at du grisekjører ;)

Nettopp! Blir bare latterlig å argumentere med hvor lite man evt merker en punktering i 145km/t. Bli voksen, i hvertfall når du er blant folk på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsåvidt sende inn en søknad bare for å ha gjort det. Det skader ikke å prøve, men jeg kan nesten vedde bort bilen min på at du får avslag. Husk at du må komme opp med en grunn som har tiltrådd ETTER du mista lappen. Hvis du for eksempel hadde vært taxisjåfør så vet du hva du risikerte ved å kjøre for fort. Dermed, enda mindre kjangs til å få igjen lappen. En ny jobbsituasjon kan brukes, men grunnen må være svært god.

Jeg har selv mista lappen, pga for høy hastighet i 70-sone midt på natta. Jeg søkte om å få den igjen før, etter det hadde gått 4 mnd, pga ny jobbsituasjon som hadde tiltrådt ETTER jeg mista lappen. Hadde en ganske god grunn, og en meget velformulert og seriøs søknad, men til og med det hjalp ikke. Jeg mistet forresten føørerkortet i 8 mnd.

Lykke til med søking. Håper du har lært noe!

Edit:

Husk at du også må søke om tilbakelevering av førerkort til biltilsynet. Merk deg at politiet ikke godkjenner denne før det er igjen ÈN, 1, mnd igjen av tiden. Problemet som da oppstår er at du ikke får bestilt deg ny førerprøve før denne er godkjent hos politiet. Ergo, risikerer man å gå uten lapp lenger enn den aktuelle tiden. Heeeeeeelt latterlig. Jeg har nå 2 mnd igjen av tiden min. Men får ikke bestilt meg ny oppkjøring pga politiet som prinsipp ikke godkjenner og sender fra seg vandelen din før det er igjen 1 mnd. Det er nå per i dag 2-3 mnd ventetid på førerprøver i oslo området.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thorris,du må tydeligvis ha ting inn med teskje: Det er ikke kontaktflaten til dekket som får noen her til å heve øyebrynene! Det er det faktum at du ikke har noen problemer med å kjøre i 145km/t på offentlig vei og i tillegg bruker så tåpelige argumenter for å rettfediggjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har snakket med en som kjørte i 160 hjem fra Rudskogen med 20", fikk punktering og bilen snurra og velta. Kameraten døde og dama til kameraten ble lam og selv krabba han ut av bakruta uten skader og endte med fengselstraff.

Punktering med lavprofil er skummelt siden du nesten ikke merker det, tenk hvordan det kan gå når du kommer inn i en sving og dekket vrenger seg av felgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...