Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt typisk BMW ja, men det blir ekstra ille etter senking. Hadde orginal senking fra BMW (M-Tech) og kjørte 2 sesonnger uten skjevsliting, skal også nevnes at jeg hadde firehjulskontroll også.

Skrevet

Kan få kjøpt camberjustering på gs bildeler vet jeg.

Dette gjør at man kan få rettet opp denne skjevheten.

Hjelper vel gjerne på med en 4 hjulskontroll også...

Skrevet

De justerer hvis parameterene er utenfor grenseverdiene da.. Spissinga for eksempel (hvis dekkene ruller mot hverandre så vil dekkene slites fort).

Grunnen til at du får negativ cambervinkel når du senker bilen er fordi hjulet kommer "lenger opp" og får den stillingen den ville fått hvis bilen krenget i en sving. Negativ camber gir bedre kontaktflate mellom dekk og veibane i svinger og felgen da står "rett" istedetfor at den står skjevt andre veien og bilen vil ut av veien - det er en av grunnene til at bmw ligger bra på veien når det svinger :)

Så at dekket slites på innsiden er prisen man må betale for breie dekk og senka bil..

Bør forresten ta firehjulskontroll en stund etter at man har senka bilen, og spesielt rett etter at man får på svære sommerhjul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...