ArildJr Skrevet April 6, 2008 Share Skrevet April 6, 2008 Skal hente meg bil fra tyskland tenkte jeg.. Har hatt en rekke e30 og e36er.. Vurderte e30 m3 en stund, men tror jeg går for e46 coupe. Myyyye fint der nede.. Men sliter med å finne en e46 jeg virkelig har lyst på...Skulle noen finne en setter jeg pris på at dere poster link. Eneste kriteriet er at den står hos forhandler. Vurderer 320 1999-2001 pga motorvolum og TOLL ¤#!%!¤# Helst skulle jeg hatt 330 men Finner jeg ikke noen e46er snart, henter jeg denne: http://autoscout24.de/Details.aspx?id=lnkeyczapsyw Det er ikke bmw men se på den bilen da!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 6, 2008 Share Skrevet April 6, 2008 Litt feil forum å spørre om audi på da men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet April 6, 2008 Forfatter Share Skrevet April 6, 2008 Nå spurte jeg om bmw, men sa at finner jeg ikke bmw så henter jeg audi Vurderer denne også: http://autoscout24.de/Details.aspx?id=ldvhk3faf1v1 Den kommer på rundt 260000 ferdig reg hjemme hos meg med moms tilbake og reise for å hente ink. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 6, 2008 Share Skrevet April 6, 2008 Og jeg glemte å svare.. Jeg brukte et tysk firma som heter Remax for noen år siden. De kunne spore opp en bil for meg hos bmw forhandler der nede. De fikk også pruta mer på bilen hos dem enn det jeg kunne, så jeg tapte ikke på å bruke dem mener jeg. Fordelen var at de hadde større område å velge biler fra enn det jeg ville hatt selv. Så de kunne transportere den fra en del av landet til en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet April 6, 2008 Forfatter Share Skrevet April 6, 2008 er ikke remax eiendomsmeglere da? Har kjøpt noe importbøker, vil lære meg det selv, men hvis jeg ikke gjør det blir jeg å bruke bilmegleren.no tror jeg. Ser greit ut det de tilbyr + at de kan prute på bil som du sier og gi deg tilstandsrapport. utdrag fra mailen jeg fikk av dem: Husk at vi stiller krav om at bilen MÅ stå hos en forhandler og ikke en privatperson. Finner du noe du liker så er det bare å si ifra.Ønsker du å vite mer om denne bilen kan jeg foreta en kvalitetskontroll. Dette er gratis og helt uforpliktende. Da får du vite alt fra teknisk tilstand til om bilen har vært utsatt for skader/riper. Du får full eier og servicehistorikk og vi prøver samtidig å prute på prisen. Hvordan høres dette ut? Jeg ser frem til å høre fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet April 6, 2008 Share Skrevet April 6, 2008 hva med denne da? grei km hvertfall. http://tinyurl.com/54dsex folkens: hjelp han å finne en e46 nå da før det er for sent (og han kjøper seg audi ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Jeg kan ikke se at du får igjen noe mva. (MwSt. ausweisbar) på den S3'en. Og etter mine beregninger kommer den bilen til å koste 270 195,- pluss frakt, skilt og forsikring for å få den til Norge. Iom. at bilen er registrert etter 01.01.2001 så skal engangsavgiften beregnes med CO2. Engangsavgiften ble da 163 798,00 også kom bilens kjøpspris på 106 397,- etter dagens eurokurs som er rett over 8,2 nok pr. euro. Utifra det jeg kan se på finn.no da så er ikke dette spesielt gunstig. Tatt utgangspunkt at du har ca 250 000,- å bruke på hele pakken, og er ute etter en BMW ville jeg ha gått for en 2000 E46 320dT med 116 000km. Relativt nøkterent utstyrt, men i god stand. Den vil komme på 153 000,- Heller putte mer utstyr på en tilsvarende bil. Men Det å spare store summer i den prisklassen du titter i tror jeg ikke man skal ha noen forhåpninger om. I Norge kan det være like greit å titte på finn.no og heller gjøre et kupp der. Litt info om bilimport og fremgangsmåte finner du her:http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=64622&highlight= Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Vurderer denne også:http://autoscout24.de/Details.aspx?id=ldvhk3faf1v1 Den kommer på rundt 260000 ferdig reg hjemme hos meg med moms tilbake og reise for å hente ink. Denne burde du kunne få inn til Norge for 249 000,-. Kom fram til at bilen koster 238 500,-. Definitift en bil jeg heller ville tittet på fremfor S3 Edit: Jeg har her regnet bilen som 320Cd og ikke 320Ci som det var linket til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 hva med denne da? grei km hvertfall.http://tinyurl.com/54dsex folkens: hjelp han å finne en e46 nå da før det er for sent (og han kjøper seg audi ) Dagens foreløpig beste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet April 7, 2008 Forfatter Share Skrevet April 7, 2008 Takk for bra innlegg ErikS. Sjekka DIY'en din også, meget bra. Leste et par plasser når jeg rota på nett at momsen er 16% som du får tilbake. Har du vært borti hvordan mva refusjon fra tyskland fungerer? Har lest endel om folk som ikke får det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Vurderer denne også:http://autoscout24.de/Details.aspx?id=ldvhk3faf1v1 Den kommer på rundt 260000 ferdig reg hjemme hos meg med moms tilbake og reise for å hente ink. Denne burde du kunne få inn til Norge for 249 000,-. Kom fram til at bilen koster 238 500,-. Definitift en bil jeg heller ville tittet på fremfor S3 Hvordan kom du fram til det? 1390Kg, 125kw, Co2 emmision på 213.. Får 273.000,- jeg, og det uten å ha regnet inn reelle utgifter til frakt etc... Det er jo ikke noe refunderbar mwst på denne heller, så jeg regnet utifra 15.500 euro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Hvordan kom du fram til det? 1390Kg, 125kw, Co2 emmision på 213..Får 273.000,- jeg, og det uten å ha regnet inn reelle utgifter til frakt etc... Det er jo ikke noe refunderbar mwst på denne heller, så jeg regnet utifra 15.500 euro. Beklager, jeg regnet det som en 320Cd. 110,4kw og 167g/km..... Leste et par plasser når jeg rota på nett at momsen er 16% som du får tilbake. Har du vært borti hvordan mva refusjon fra tyskland fungerer? Har lest endel om folk som ikke får det. Momsen i tyskland var 19% sist jeg sjekket. Det er vel slik at bilen må ha vert i eie hos et firma. Enten som firmabil, leasing, demobil el. Da står det ofte oppgitt MwSt. ausweisbar (det betyr at prisen er inkludert moms, men at du vil få den refundert ved eksport.) i annonsen. For å få igjen momsen fra tyskalnd må du ha AE- skjemaet stemplet og ta det med til tollboden i Norge. Deretter må det returneres til Tyskland. Så vil det gå en liten stund og man får momsen refundert fra tyskland. Det er ikke noe man få umiddelbart. Når du etter en stund forhåpentligvis får den tyske momsen refundert, tar du med deg de nødvendige papirene som bekrefter dette, samt papirene du fikk på Tollbua da du fortollet bilen, og går en tur dit igjen. Tollvesenet vil nå foreta en ny beregning av bilen du importerte, men ta utgangspunkt i fakturaprisen uten tysk moms. Det vil medføre at du vil få refundert differansen mellom de to tollutregningene, dvs. momsen av den tyske momsen. Alt dette står forøverig i min lille diy;) Momsen i tyskland var 19% sist jeg sjekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Hehe, ja en viss forskjell på 320i og 320d i avgifter desverre. 320Cd har forøvrig C02 på 153 så den er enda lavere enn det du har beregnet. Forøvrig så er det desverre veldig vanskelig å finne sendan/coupe E46 med riktig utstyr til riktig pris. Lite biler og mange kjøpere osv osv osv........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet April 7, 2008 Forfatter Share Skrevet April 7, 2008 nå var jeg mest ute etter litt mer sportslig bil men kom over denne. Har prøvd å regne litt på det.. kommer vel rundt 250K + evt for reise å hente den etter min importberegning. http://autoscout24.de/Details.aspx?id=bxkfvmniatyg Noen som er litt mer drevne på det som finner ut av noe annet enn meg? Den har hvertfall alt det jeg vil ha av utstyr og var deilig fargekombinasjon:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå