Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk igjen 1700, bedre en minus

Fikk igjen 3300 - takker BSU'en :)

Btw, faren til en kompis av meg fikk baksmell på 100000... :o Noen verre?

da tjener han vel bra nok også? samme fikk faren til ei vennine av meg, men har man formue på 7-8mill så går det greit :)

• Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
":309yj40y]minus 550,- her, men skal gå gjennom det. Tror egentlig det kan bli værre.

Hvordan er det når en har solgt hus i løpet av året?

Er det bare hvor mye renter en har betalt på dette lånet som gjelder?

Hva med gevinsten på salget?

Kjøpte jo også ny leilighet rett før jul, men denne ble det jo ikke betalt noe på før på nyåret.

Kommer ann på hvor lenge man har bodd i huset, er vel to år tror jeg, er det under må man skatte av gevinsten.

:roll:

1 år er det riktige. Mange som drev å flyttet en gang i året den gang boligprisene pekte oppover.

Man får tilbake 28% av alle gjeldsrenter man har betalt gjennom skatteåret. Gjelder eiendom/bil/båt/forbrukerlån/kredittkort osv.

DVS betaler du 10000 i renter skal du betale 2800 mindre i skatt.

Skrevet

1 år er det riktige. Mange som drev å flyttet en gang i året den gang boligprisene pekte oppover.

Man får tilbake 28% av alle gjeldsrenter man har betalt gjennom skatteåret. Gjelder eiendom/bil/båt/forbrukerlån/kredittkort osv.

DVS betaler du 10000 i renter skal du betale 2800 mindre i skatt.

Stemmer det. Da er jeg jo trygg der. Men lurer litt på hvorfor jeg ikke fikk igjen mer. Må regne litt på det der!

Skrevet

Klarte å snu minus på 10 000 til 4500 i pluss i fjor.

I år ble det ca 9 000 på kona og meg i pluss, men det er før jeg begynner med fradrag for barnepass og pendling.

Med en kone som kjører touring og tror fotobokser ikke virker, og at parkeringsavgift ikke trengs å betale og en tendens til å rygge inn i nye bimmere og i grøfta skulle jeg hatt slik + hver måned 8)

Skrevet

I år ble det ca 9 000 på kona og meg i pluss, men det er før jeg begynner med fradrag for barnepass og pendling.

Med en kone som kjører touring og tror fotobokser ikke virker, og at parkeringsavgift ikke trengs å betale og en tendens til å rygge inn i nye bimmere og i grøfta skulle jeg hatt slik + hver måned 8)

Fy faen hadde aldri klart å hatt ei sånn kjerring!!

Kan du ikke stramme hu opp litt da?

Skrevet

Alle damer koster penger! Det er vi bare nødt til å innse :wink:

Damene har som regel andre kvaliteter som veier opp for det de koster. Høres nesten ut som om vi "kjøper" damer, er ikke ment slik.

Jeg synes faktisk det er hyggelig å bruke litt penger på madammen.

Madammen og jeg får tilbake noen lapper i år, men alt er øremerket et bryllup som er planlagt neste år!

Skrevet

Alle damer koster penger! Det er vi bare nødt til å innse :wink:

Damene har som regel andre kvaliteter som veier opp for det de koster. Høres nesten ut som om vi "kjøper" damer, er ikke ment slik.

Jeg synes faktisk det er hyggelig å bruke litt penger på madammen.

Madammen og jeg får tilbake noen lapper i år, men alt er øremerket et bryllup som er planlagt neste år!

Ja men det er litt hyggeligere at det koster i form av middager, smykker og gaver og slikt istedet for fartsbøter, p-bøter og oppretting av egen og andres biler da! Det er liksom så jævlig unødvendig!!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...