Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde samme problemet på cabben min og da var det microbryteren i låskassa som var problemet. Det kan derfor være både microbryteren i døra og dørstopperen på b-stolpen som er problemet. Du må rett og slett prøve å skifte en av de og se om problemet løser seg.

Skrevet

Vell, da har jeg fått delene, og skrudde på di nye hengslene som sitter i dørkarmen, resultat: ingen forskjell!

Så nå har jeg gått videre inn i døra, og tok noen bilder av hvordan det ser ut der.

På bilde nr 1 ser dere kontkaktene som kommer fra låskassen, èn gul og èn svart som sitter fast i hverandre, låsekassen ser dere i bakgrunnen.

wj9x2gz5wbdg4pqwsmza.jpg

På bilde nr 2 ser dere ledninger som kommer fra bilen, den gule kontakta, hovedkontakten(den som sitter nesten helt oppå låsekassen, altså den største kontakten) og 2 avklippede ledninger :?

el6ks5wzlnk5u86tekmm.jpg

På bilde nr 3 ser dere 2 ledninger som kommer ovenfra ca hvor dørhåndtaket står montert, hva er dette til? fargene stemmer ikke overens med di avklippede ledningene som er avbildet på bilde nr 2!

lzaosi799ut0979i7n91.jpg

tilbake til bilde nr 1, der med den gule og den svart kontkakten! greit nok med den gule, for den går videre inn til låsekassen, men den svarte er det ikke noe kontakt til som kommer fra bilen, er bare 2 brune ledninger som går fra kontakten og inn i låsekassen helt nederst!

er likt på den andre døra også!

Skrevet

da har jeg koblet litt om på ledningene her... tok ledningene som kommer fra låsekassen og inn til gul kontakt, og skjøtte dem til ledningene som kom ned fra dørhåndtaket, for dem hadde samme farge!

Så tok jeg brune ledninger som gikk fra bil til gul kontakt, og koblet dem til svart kontakt som kommer nederst fra låsekassen! og vips så virka alt på førerdøra!

utenom èn ting!

når jeg drar i dørhåndtaket går vinduet ned fint, men med en gang jeg slipper dørhåndtaket så går vinduet opp ijen! kun 1 av 3 ganger står vinduet ijen nede i den stillingen det skal stå i når døra er åpnet!

på pasasjerside er ledningene som kommer fra dørhåndtaket kuttet så høyt oppe, at det blir så trangt at jeg ikke klarer å skjøte dem ned!

Noen som har idè om hvordan jeg får ut dørhåndtaket? må jeg ut med vinduet da? er så sinnsykt trangt oppi der!!

PS! trenger nytt plastdeksel rundt dørhåndtaket på sjåførsida pga mitt knakk da jeg tok d av..

Skrevet

jahoo, da er førerdøra 100%! koblet opp likt på pasasjerdøra, men neeei..

Når jeg åpner døra, slår kupèlyset seg på, men ingenting skjer med vinduet. alt annet virker, men vinduet vil ikke ned 2 cm! er det bryteren oppe ved håndtaket, eller nede ved låsekassen som er pjong?

sitter ijen med 2 ledninger på begge sider som ikke går til noe. men når jeg tar dem inntil hverandre låser bilen seg!

Men sentrallåsen funker fint på begge sider uten di ledningene!

noen som har logisk svar?

som sagt så funker sjåførdøra helt fint nå, og har kobla helt likt på pasasjerdøra, men vinduet virker ikke der!

Skrevet

De ukoblede ledningene som kommer fra bilen er til 'dobbel-låsing', dvs at du ikke kan låse opp bilen innenfra. De skal kobles til en mikrobryter som sitter ved låsesylinderen mener jeg, slik at funksjonen aktiveres når nøkkelen vris 90 grader.

Edit: Det er noe merkelig med fargekombinasjonene på ledninger og kontakter her, og det faktum at noen ledninger mangler kontakter. I følge koblingsskjema jeg har liggende så skal gul kontakt være til dobbel-lås, grå kontakt til dørhåndtak (sammenkoblet med låskasse tidlige modeller) og hvit kontakt til oppvarmet låssylinder.

Edit 2:Det er visst ikke system på fargene likevel, fremgangsmåte for bytte av mikrobryter finnes her.

Skrevet

For at dobbellåsfunksjonen skal virke så må tenningen ha vært på, så helt avskrudd, førerdøren må så åpnes og lukkes og nøkkelen vris rundt 90 grader når man låser bilen. Da kan man fortsatt åpne bilen med nøkkel, men ikke innenfra. Hvis førerdøren ikke har vært åpnet eller er åpen låses bilen på vanlig måte.

• 2 weeks later...
Skrevet
For at dobbellåsfunksjonen skal virke så må tenningen ha vært på, så helt avskrudd, førerdøren må så åpnes og lukkes og nøkkelen vris rundt 90 grader når man låser bilen. Da kan man fortsatt åpne bilen med nøkkel, men ikke innenfra. Hvis førerdøren ikke har vært åpnet eller er åpen låses bilen på vanlig måte.

prøvde det, men dobbellåsfunksjom funker den! selv om jeg sitter ijen med to ledninger som ikke går noenplass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...