Hitokiri Skrevet April 10, 2008 Share Skrevet April 10, 2008 Vindusviskerne på E39-en slutter av og til å fungere. Det skjer helt random. Noen ganger kan de stoppe midt under visking slik at de blir stående rett opp. Veldig plagsomt når man bor i Bergen, kan du si. Noen som har noen idé om hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet April 11, 2008 Forfatter Share Skrevet April 11, 2008 Ingen? De funket ikke i dag hellerargh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet April 11, 2008 Share Skrevet April 11, 2008 Aner egentlig ikke noe om dette for BMW sin del, men vindusvisker rammer har en lei tendens til å ruste i leddene. prøv med litt WD40/CRC5-56 på de leddene i visker armen... Ellers har du jo motor og relee som mulige fuckere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet April 11, 2008 Forfatter Share Skrevet April 11, 2008 Ja, hvor sitter egentlig vindusviserreléet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 11, 2008 Share Skrevet April 11, 2008 Har vært tråder tidligere om akkurat samme problemet. Tror det var releet som var synderen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet April 11, 2008 Share Skrevet April 11, 2008 Har vært borti samme problemet med en kompis sin bil. Her endte det vel med at han måtte bytte noe stag, men skal høre med han. Første ting vi gjorde var å få byttet releet. Det funket ikke. Så prøvde han å stramme til stagene og smøre de. Å det hjalp i en uke eller 2. Men for all del, skal du opp på bmw for å kjøpe rele må du spørre en mekaniker visst du lurer på hvor releet skal være. De på dele lageret har 0 peiling. Men mener releet skal under høyre filter for A/C Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet April 11, 2008 Forfatter Share Skrevet April 11, 2008 Hum. Ok, da får jeg vel noe å henge fingrene i i helgen. Eller så slenger jeg bare bilen inn på verksted da. Men ingen som vet hvor jeg finner reléet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet April 11, 2008 Share Skrevet April 11, 2008 Men mener releet skal under høyre filter for A/C Høyre side i motor rom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet April 11, 2008 Forfatter Share Skrevet April 11, 2008 Ops. Jeg må visst lære meg å lese Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet April 13, 2008 Forfatter Share Skrevet April 13, 2008 Så... nå er de helt døde. I går stoppet de i 90 graders vinkel på ruta. Kjørte inn til siden og rikket litt på høyre visker, så kom de igjen, men slet seg nedover ruta. Det som er så merkelig er at også vindusspyleren slutter å fungere innimellom. Skjønner ikke sammenhengen her. Det kan virke som om det ikke er et relé heller? Orker ikke å begynne å feilsøke på dette, så det blir vel verksted i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonatan Skrevet Mai 2, 2008 Share Skrevet Mai 2, 2008 Så... nå er de helt døde.I går stoppet de i 90 graders vinkel på ruta. Kjørte inn til siden og rikket litt på høyre visker, så kom de igjen, men slet seg nedover ruta. Det som er så merkelig er at også vindusspyleren slutter å fungere innimellom. Skjønner ikke sammenhengen her. Det kan virke som om det ikke er et relé heller? Orker ikke å begynne å feilsøke på dette, så det blir vel verksted i morgen. Hei, Mine vindusviskere sluttet også å virke i går eter å ha gått nonstop i masse regn. Helt plutselig i en forbikjøring av buss i ca. 120 km i går. Livsfarlig. De begynte å virke av seg selv etter ca. 5 minutter i veikanten. Så kjørte jeg videre og etter nye 5 min. i drift sluttet de igjen å virke. De kom på igjen etter noen minutters tid med hvile. Når viskerne ikke virket, virket heler ikke vindus- og lyktespyling foran. Alt var dødt, så det er åpenbart noe elektrisk. Jeg kjøpte Turtle Wax for frontruter og det reddet dagen. Vannet blåser rett av ruta dersom man er over 60 km/t. Viskerne virket hver gang når jeg prøvde de de neste 15 milene (ca. 5 ganger på tross av øsende regn - overoppheting eller noe?). Nå skal jeg kjøre 30 mil hjem igjen over helgen og er keen på å fikse dette før jeg drar. Hva var feil med dine viskere? Rele? Det er et BMW verksted i nærheten som er oppe i dag og jeg stikker og kjøper rele om de har det, for sikkerhets skyld. Setter pris på raskt svar om noen vet noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 Har du funnet ut av hva som var galt? Har samme problem, bortsett fra at spyleren funker hele tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå