Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg la om til sommerdekk i dag. nå står rattet skevt når jeg kjører rett fram (som om jeg skulle svingt litt om venstre).... jeg vet jeg har noen dårlige foringer i forstillinga, som skal skiftes snart... kan det ha noe med dette å gjøre? rart det kom etter dekkskift ...?

bør jeg forresten ta forstillingskontroll etter foringsskift? de fikser

slik at rattet står rett ved denne kontrollen eller?

har skiftet stabilisatorstag, skal skifte casterforingene, og hovedforingene...

har foresten en e39

Skrevet

sommerdekkene har 235/45/17, mens vinterdekkene 205/55/16 mener jeg å huske. jeg har foringene til casterstaget liggende, holder det å bytte disse, eller bør jeg bytte hele staget? får jeg pressa inn ny foring selv?

å bør jeg skifte alle foringene når jeg først holderpå? er vell ikke vits

skifte noen, ta forstinningskontroll og la den fortsette å slite skevt, pga en foring eller noe....

jeg skal på gs i morra, så hadde vært kjekt å vist det til da:)

Skrevet

Rattet mitt ble stående rimelig skeivt etter overgang til sommerdekk også.

Før jeg la om, la jeg faktisk ikke merke til at rattet stod skeivt engang, men nå står det skeivt så det holder. :?

Trodde ikke overgang til bredere dekk hadde så mye å si, men tydeligvis så har det nok det.....

Skrevet

har sjekka luftttrykket ja. sto 2.6 foran, og 3,1 bak i tabellen i døra. syntes det hørtes litt mye ut jeg?

jeg skal til gs i morra nå, så får jeg høre med de hva det tror.

gir tilbakemelding på det jeg.

en annen ting jeg lurer på, er hvor brede dekk jeg kan ha bak? må ha nye bakdekk om ikke så veldig lenge. felgene er 17x8" tror jeg. vil det bli

for bredt for felgen med 245 dekk f.eks? må jeg da ha

245/45 eller 245/40 ?

Skrevet

Har 235\40-17 selv Det er Goodyear F1 dekk og de skal ha 4,4 ifølge produsenten.

Så med en gang man beveger seg bort ifra orginaldekk\dimension så må man sjekke opp hva man egentlig skal ha i dekket.

Det ble stor forskjell fra 3,2 som jeg hadde. Antatt av meg siden de fleste ligger rundt i gata der og opp til 4,4 Det ble en helt annen bil !

Det som står i heftet til bilen og på merker rundtomkring på bilen gjelder orginaldekkene ! Ikke ettermonterte

Skrevet

viss det skyldes luft trykket forandrer skeivheta etter som sporinga på vegen forandrer seg,eller kor du ligger i vegbanen.på høger side

av sporinga eller venstre side.viss denn er lik uansett kor du ligg i forhold til sporinga. har du eit problem med forstillinga,denn må da inn for justering.(vinterdekka er mye mere upresis i forhold til sommerdekka)

Skrevet
Har 235\40-17 selv Det er Goodyear F1 dekk og de skal ha 4,4 ifølge produsenten.

Så med en gang man beveger seg bort ifra orginaldekk\dimension så må man sjekke opp hva man egentlig skal ha i dekket.

Det ble stor forskjell fra 3,2 som jeg hadde. Antatt av meg siden de fleste ligger rundt i gata der og opp til 4,4 Det ble en helt annen bil !

Det som står i heftet til bilen og på merker rundtomkring på bilen gjelder orginaldekkene ! Ikke ettermonterte

Da må jeg være førstemann som sier at det hørest utrolig mye ut! jeg ville i hvertfall ikke kjørt mer enn 2.7/3 bar i den dimmensjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...