Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det tid for vår-pussen og voksing for de fleste vil jeg tro :lol:

Jeg sliter som vanlig med å få bort alle de små asfalt-flekkene som legger seg nede rundt skjermer osv..

Sikkert mange som har samme problem så tenkte høre hva folket mener om dette...

Er det noen som har noen gode produkter å anbefale for å fjerne dette uten å skade lakken mer enn nødvendig ?

Skrevet
har flere sånne forpulte flekker jeg også. avfetting er like effektivt som vann... må til med rubbing...

Sikkert dumt spm, men hva går rubbing ut på ??

Skrevet

Sia du bur i Bergen, kan du ta deg ein tur til Lagunen.

Bilextra (trur eg det var) har ein del Meguairs utstyr.

Deriblant clay.

Clay er leire på godt norsk.

Du får og med smøremiddel til den.

So er det berre spraye på smøremiddelet og dra clayen att og fram til flekkene er vekke.

Eg skal finne ein bra beskrivelse av bruk av clay og linke den til her. (gjere det imåro, viss ingen andre har gjort det før det)

Skrevet

Jeg bruker sitrus rens, kluter eller spray, funker bra, også på felger for å fjerne asfalt og bremsestøv. Funker mye bedre enn avfetting. Selges f.eks på obs bygg

Skrevet

lampeolje eller whitesprite er supert,spyler av bilen dereter tømmer du på ein svamp gnur på venter i 5min samme prosedyre ein gang til venter i gjenn så spyler du og vasker med bil shampo.

til slutt må du polere etter ein slik behandling.

Skrevet

Hvorfor gjøre det så vanskelig?

Bruk Lampe olje , parafin eller tennveske alt er bortimot det samme.

Høres litt vilt ut ja men fungerer veldig godt og lakken blir skikkelig blank etterpå, dette er tynn olje og en legger ett fettlag på lakken.

Jeg bruker godt dynket svamp og smører inn alt under vindushøyde, legger godt på og lar virke i 5 minutter. alle asfaltflekker løser seg opp.

Tørker over med tørr klut ( bruker gamle laken eller håndkler )

Svarte lister blir som nye også etter slik behandling.

Hilsen

Terje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...