marius paulsen Skrevet April 11, 2008 Skrevet April 11, 2008 bruk disel! har faktisk fagbrev i asfalt og gjett hva vi brukte til å rengjøre utstyret med i "gammle" dager! (jobber heldigvis ikke med asfalt mere)
Ramsen Skrevet April 11, 2008 Skrevet April 11, 2008 Bruk lampeolje på å vaske vekk asvalten!!! Vasker kun bilen med lampeolje pågrunn av at den ikke tar poleringen
todleif Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Her er litt info om clay: www.bilforumet.no/bilpleie/168468-clay-hvorfor.html
530trønder Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 er enig,med koffer gjøre det så vanskelig,men det skader ikke å polere jeg bruker i alle fall å gjøre det. supert resultat å det er vell det som er ønskelig eller?????????????
niklas77 Skrevet April 12, 2008 Forfatter Skrevet April 12, 2008 er enig,med koffer gjøre det så vanskelig,men det skader ikke å polerejeg bruker i alle fall å gjøre det. supert resultat å det er vell det som er ønskelig eller????????????? Klart man må polere, men er det ikke en forutsetning av alle slike flekker er fjernet før man polerer ?
Johnny Bravo Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 Janitol såpe er genialt. Hvor du får kjøpt det vet ikke jeg, vi har det på arbeid og du vil ikke tro hvor ren en bil blir etter å ha vasket den med janitol! Men det er jo en sterk såpe så den er vel ikke så bra for lakken kanskje? Bilen blir iallefall blank og fin
TheBirg Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 OK, og hva er den sterkeste kjemikalen man får bort asfalt\tjære med ? Vinterfelgene mine som i utgangspunktet er alu farget har store tykke tjære klumper på seg (kjørte på nyasfaltert vei her i høst) Husker fra før i tiden at man blandet bensin og diesel 50\50 og fikk en blanding som løste opp Tectyl. vil det også fungere på tjæreklumpene mine ? Eller finnes det bedre kjemikalier ? Vinterdekkene skal byttes før neste vinter, så om de får svi er et fett
530trønder Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 det er jo mange produkter som det reklameres for,men ingen er så billig og efektiv som dei som er tidligere nevnt. så ka er da vitsen med å kaste bort unødvendige penger på oppskrytte brodukter?? som kanskje virker like bra som langt billigere alternativer.
Johnny Bravo Skrevet April 12, 2008 Skrevet April 12, 2008 DIESEL! Ikke mere å si om det... Diesel er det som funker best til å fjerne asfaltrester og asfalt lim. Jobber daglig med asfalt og dette er ikke tull. Diesel tar igrunn knekken på det meste Men om diesel er så bra å ha på lakkede overflater vil jeg ikke uttale meg om... Men når dere ser det legges asfalt så slakk for guds skyld ned eller i beste fall kjør en annen vei... Det er håpløst med biler som peiser avgårde på nylimet vei og så ringer de og klager etterpå fordi bilen er tilgriset... Asfalt er noe griseri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå