Ballder Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 391 utveksling. Ble fortalt at den kom fra en 93 mod 525. Men når råder det stor tvil om hvilken bil den kommer fra/passer til. Skal finne ut av dette, slik at det blir sikkerhet i hva den skal passe på. Diffen er tight og fin og har ny olje. 3500-. Passer ikke på min 88 520. Hentes i Vestfold.
Morbus Skrevet April 13, 2008 Skrevet April 13, 2008 hvorfor passet den ikke bilen din? Vil den passe en 1989 535?
Ballder Skrevet April 13, 2008 Forfatter Skrevet April 13, 2008 hvorfor passet den ikke bilen din?Vil den passe en 1989 535? Forskjellige innfestninger rett og slett. Min har innfestninger på toppen, mens denne har innfestninger på siden, + at det er 4 bolter på min mellomaksel, og 6 på denne. Slik ser diffen min ut. Etter hva jeg har forstått så skal denne passe alle e34 bortsett fra 520. Noen som vet sikkert? Ser diffen din lik ut med tanke på inn/utgående aksler og innfestninger forøvrig, så burde den passe, men vet ærlig talt ikke dette.
Ballder Skrevet April 14, 2008 Forfatter Skrevet April 14, 2008 Den passe 525-535-m5 Takker og bukker.
Rune M2-touring Skrevet April 14, 2008 Skrevet April 14, 2008 Denne diffen må være fra E34 M5 3.6 eller 3.8, evt 540i. Fra 535i og nedover har diffen 4 bolter på inngående aksel i følge ETK.
Ballder Skrevet April 14, 2008 Forfatter Skrevet April 14, 2008 Hmm... Nå begynner det og bli innviklet igrunn.
S.Hafsmo Skrevet April 14, 2008 Skrevet April 14, 2008 3,91 på 540? det hadde ihvertfall vært veldig interessant. for det er 2,93 orig.
Ballder Skrevet April 14, 2008 Forfatter Skrevet April 14, 2008 Fant dette på bimmerforums.com ang. utveksling i det minste. The m5 had the 3.91 and the 3.73 just not sure which was first. I think the change happened in 92 sometime.
S.Hafsmo Skrevet April 14, 2008 Skrevet April 14, 2008 men passer den på f.eks 540? hadde jo fått helt tullete speedo osv, men man skulle jo teoretisk økt momentet på hjula med rundt 30% ?
bmwmaxi Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Spido vil vise riktig da den måler rotasjonen på utgående axel. 535 brukte både 4 og 6 bolts på inngående axel, mens etter 91 mod. ble det også ofte benyttet helt ned til 525 Det er også mulig og sette over 4bolt på denne men da må man også ta ut lageret og bytte spenhylsen som sitter mellom innere og yttere lager og dra til med riktig moment. Den passer rett på 540 men der hville jeg gått får en med 3,46 eller max 3,64 Hvis noen trenger en på 3,15 eller 3,46 kan du kjøpe denne og bytte med meg.
bmwmaxi Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Ballder, Har foresten en på 3,07 som passer på din hvis du vil bytte. 3,07 er perfekt hvis du har turbo da du får litt lengere gir når turbon er i drift.
S.Hafsmo Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 hvor mye tåler en slik diff da? kanskje 3,46 hadde passet bedre på 6-trinnskassen.
bmwmaxi Skrevet April 15, 2008 Skrevet April 15, 2008 Dette er den største diffen som også er på m5 så den tåler det meste ved riktig pleie. 3,46 er perfekt på 540. Se etter hvilken diff. du har da etk er noe forvirende da den noen ganger oppgir den største diffen men andre steder den nest største, den på det siste bilde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå