Gå til innhold

Mekaniker trenger jobb.

Sir Hofstad
 Share

Anbefalte innlegg

Kan nevne at jeg arbeider full tid ved et av byens største verksted.

Og har SVÆRT gode papirer derfra bla....

Hvorfor ikke bli værende? Ble litt nyskjerrig...

Fordi jeg ikke tjener mer enn 100 kr timen...

Vanskelig å forklare.

Trives godt og føler jeg får utviklet meg der osv.

Ikke derfor jeg kunne tenkt meg annen plass,kun økonomisk.

Men du er jo lærling. Har ikke alle lærlinger samme lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, har ett par kompiser som ikke har fagbrev i den yrkesretninga de har jobba i gjennom mange år og de angrer på at de ikke tok "full pakke" når de først holdt på.

Har en mulighet og klarer seg på ett vis er det bedre å bite tenna sammen og holde ut til en har papirer på det en har gjort.

Arbeidsgivere vil alltid lure litt på hvorfor man ikke fullførte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lærling og jeg har fast ansettelse som mekaniker.

Jobber nå for å fylle opp de månedene jeg mangler for å ta fagbrev som de som har jobbet i faget i fem år og har disse eksamene kan gjøre.

Var NAV som ordnet denne stillingen til meg, men når jeg etter 3 måneder skulle skrive 2 års kontrakt, viste det seg at jeg havnet i noe kvalifiseringsløp...

Derfor så lav lønn.

Mistet 1/3 av inntekten på det, men igjen trives jeg så godt at jeg prøver i det lengste å bli værende der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanikere er det alltid bruk for, ring rundt, koster ikker mer enn teller skrittene å ringe rundt, be om å snakke med bestyrer7verksmester, forklare situasjonen, skryte litt av seg selv og spørre om han/hun ikke har noe som kunne passet en mann av ditt kaliber på sitt verksted :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er helt vannvittig egentlig.

Men som nevnt begynte jeg på det verkstedet selv om jeg hadde andre jobbtilbud, fordi det virket som det beste alternativet.

Så etter prøvetiden skal jeg skrive kontrakt, og får beskjed om at lønna er 104 kr timen.

Osv.

Da følte jeg at jeg fikk prøve å fikse det fordi jeg tross alt trives osv.

Vanskelig å forklare.

Har ringt meg fra andre verksteder, men spørs om jeg ikke blir der til fagbrevet er i handa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanikere er det alltid bruk for, ring rundt, koster ikker mer enn teller skrittene å ringe rundt, be om å snakke med bestyrer7verksmester, forklare situasjonen, skryte litt av seg selv og spørre om han/hun ikke har noe som kunne passet en mann av ditt kaliber på sitt verksted :)

Lykke til :)[/quote

Takker for tilliten!

Kaliber og kaliber, er bare veldig innteresert i bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være tips av en her på forumet har jeg nå fått tilbud om arbeid :D

Var på intervju i går og jeg er nesten "sjokkskadd" :D

De hadde forhørt seg om meg før de ringte, og ikke vet jeg hva folk har sagt, men betingelsene var SVÆRT bra sett fra mitt synspunkt, arbeidstid perfekt, rollen på verkstedet mer enn jeg kunne drømme om osv, i tillegg til at det arbeider folk der som jeg kjenner fra treffene som jeg har lært å kjenne som svært reale og trivelige.

Nå avventer jeg svar denne uken fra nåværende verksted fordi de gjerne ville beholde meg.

Dette forumet er uvurderlig, og takk alle sammen som har vist interesse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svært fornøyd med tilbudet jeg fikk :D

Men trives godt der jeg er selv om ikke gjør de investeringene i utstyr jeg ville sett.

Tror jeg vil trives på det nye verkstedet også, men vil ikke bli lett å dra i fra gutta der...

I stedet for å presse timelønn høyere prøver jeg å få innbakt verktøy osv :D

Og dette etter å ha holdt på full tid med bil i 4-5 år på egen hånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...