Gå til innhold

ingen ginst på M20B27 hva kan være galt?!?!


andybooy
 Share

Anbefalte innlegg

har en e30 som jeg akkurat har satt i ny motor i, først var de starter som ikke ville funke, så la jeg opp ny kabel til den, men da merka jeg at bensin pumpa kun går når starter går, er dette riktig?

åsså sjekka jeg plugga, men der var ingen gnist, har kontakt fra coil til fordeler, og fra fordeler til plugga, var også strøm på coil.

hva kan være galt?:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja er noe slikt på min også, kompiss mener jeg mangler et rele til tenning og starter eller noe slikt, er usikker på hvilken modell det er,

men dette releet skal stå atme to andre på fører siden rett åvenfår gass spjeldet, men er ingen kabler og slikt til dette, så jeg sjønner ikke hva som kan være probleme, kan godt hend at motoren er 88-89, og bilen er bare 86, har ikke peiling på hva de kan være, lenge siden jeg har skrudd på disse egentli, så husker svært lite slikt elektrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er noe slikt på min også, kompiss mener jeg mangler et rele til tenning og starter eller noe slikt, er usikker på hvilken modell det er,

men dette releet skal stå atme to andre på fører siden rett åvenfår gass spjeldet, men er ingen kabler og slikt til dette, så jeg sjønner ikke hva som kan være probleme, kan godt hend at motoren er 88-89, og bilen er bare 86, har ikke peiling på hva de kan være, lenge siden jeg har skrudd på disse egentli, så husker svært lite slikt elektrisk.

hvis du har motor fra facelift(88-> ) så er det ikke samme motorledningsnett. så om motorledningsnettet du har nå passet rett på stikket som står ved sikringsboks ( på torpedovegg) på din "nye" motor er nok denne en 86-87mod. jeg byttet til nytype motor i min 86mod, så da måtte jeg skifte om noen ledninger slik at de byttet plass på stikket som står fast i torpedovegg. siden du ikke har gnist på pluggene må d kanskje være noe ledningsfeil fra fordeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke bare de at jeg ikke har ginst, kompiss mener de mangler et rele til dette, bare rart ledninga ikke er dær, men bensin pumpa funker ikke heller, så lenge starter funker, men vis jeg tar av en ledning på startern, da funker pumpa, men ikke starter. så tror de kan være dette med rele, men vet ikke, for jeg har ikke noe bilde lr noe om hvordan de egentli skal være, virka så rart i og med at alt annet var med men ikke dette releet. og jeg har strøm på coil, men vis det som sakt skal være et rele for elektronisk tenning eller hva det no er, så vil de jo ikke gi gnist uten:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke bare de at jeg ikke har ginst, kompiss mener de mangler et rele til dette, bare rart ledninga ikke er dær, men bensin pumpa funker ikke heller, så lenge starter funker, men vis jeg tar av en ledning på startern, da funker pumpa, men ikke starter. så tror de kan være dette med rele, men vet ikke, for jeg har ikke noe bilde lr noe om hvordan de egentli skal være, virka så rart i og med at alt annet var med men ikke dette releet. og jeg har strøm på coil, men vis det som sakt skal være et rele for elektronisk tenning eller hva det no er, så vil de jo ikke gi gnist uten:p

kompis av meg hadde samme problem på sin E36.. der var d feil motorledningsnett i forhold til ledningsnettet i bilen.. mareritt å holde på å lete slik.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men skal kontakten passe når det ikke er rett da?[/qu

for å være helt æerlig er jeg ikke helt sikker.. på den facelift motoren jeg kjøpte var stikket avklipt, så jeg klipte av på min gammle og kobla sammen slik at ledningene passet.. men da selvfølgelig ikke farge på farge.. fant ledningskodene på google å så skrev jeg opp på begge to slik at jeg fant ut hva som skulle til hver plass. så om f.eks d var blå på den ene, kunne d være blå/hvit på den andre, så da kobla jeg de to sammen siden de kom fra samme del på de forskjellige motorene.. men sjekk ut relèene først da å måle de om de har motstand..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vis disse kontaktene passer, kan de jo rett å slett være det som er probleme mitt;) er det noe som helst måte å se dette på da eventuelt?

hvis du mener å sjekke relèene så bruker du voltmeter, å stille d inn på ohm..:) (hvis ikke hodet mitt tuller nå) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, mente no om KONTAKTEN:p alså, den store runde kontakten er forsjelli, om man ser forsjell liksom, og ikke kontakt mellom ledninger (rele);)

Akei.;) da sjekker du hvilke farger som går inn i stikket på motorledningsnettsiden, (står nr fra 1-17 el noe inne i stikket) på motorsiden, kontra den som står fast i torpedovegg.:) den sida jeg fant på google sto d nr å farge på ledning. så da er d bare å begeynne å lete.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foresten, er usikker på om m20b27 finnes i nytype i grunn. tror kanskje de kun er 86-87? men da er fortsatt annet ledningsnett mener jeg. skal stkke innom en kompis etterpå å spørre- han streva litt med gnist etter at han hadde på 2.5topp på 2.7motor. men uansett greit å sjekke ledningene opp mot hverandre da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må oppgi noen vesentlige opplysninger om noen skal få hjulpet deg:

-Åssen type og årsmodell bil har du?

-Bruker du bilens orginale ledningsnett?

-Bruker du motorledningsnettet som fulgte med 2,7 motoren og hvilket årstall er denne fra? Har du den gamle typen så har du to følere på girkassa og motronic 1,1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...