andybooy Skrevet April 16, 2008 Forfatter Skrevet April 16, 2008 Du må oppgi noen vesentlige opplysninger om noen skal få hjulpet deg:-Åssen type og årsmodell bil har du? -Bruker du bilens orginale ledningsnett? -Bruker du motorledningsnettet som fulgte med 2,7 motoren og hvilket årstall er denne fra? Har du den gamle typen så har du to følere på girkassa og motronic 1,1. de står lengre oppe at bilen er 86, og i å med at dette er en m20 motor, ville jeg gått ut ifra at jeg har e30:p men motoren er en m20b27 med 885 topp og 2.5 ledningsnett, men som BMW_Jørg1 sier, kompiss av han hadde vist samme problem virker de som:p
Jørgen Lie Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 da har jeg snakket med kompisen min. Etter han bytta til 2.5topp på m20b27 motoren byttet han til facelift-motorledninsnett. altså 88--->
joris Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 de står lengre oppe at bilen er 86, og i å med at dette er en m20 motor, ville jeg gått ut ifra at jeg har e30:p men motoren er en m20b27 med 885 topp og 2.5 ledningsnett, men som BMW_Jørg1 sier, kompiss av han hadde vist samme problem virker de som:p Hadde faktisk tenkt til å hjelpe deg.. Skjønner jo at du har e30, men er det 320 eller 325?
andybooy Skrevet April 16, 2008 Forfatter Skrevet April 16, 2008 de står lengre oppe at bilen er 86, og i å med at dette er en m20 motor, ville jeg gått ut ifra at jeg har e30:pmen motoren er en m20b27 med 885 topp og 2.5 ledningsnett, men som BMW_Jørg1 sier, kompiss av han hadde vist samme problem virker de som:p Hadde faktisk tenkt til å hjelpe deg.. Skjønner jo at du har e30, men er det 320 eller 325? bilen er egentli en 320, har stått 323 motor i den helt til jeg bytta nå.
andybooy Skrevet April 16, 2008 Forfatter Skrevet April 16, 2008 men er det noe slaks styrestrøm eller noe som skal på coil? for jeg sjønner ikke hvorfår jeg ikke får gnist når jeg har strøm til coil, og jeg har sjekka kontakten mellom ledninga helt fram til plugga, jeg har sjekka gnist med fler plugger, men ingenting sjer.
Jørgen Lie Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 men er det noe slaks styrestrøm eller noe som skal på coil? for jeg sjønner ikke hvorfår jeg ikke får gnist når jeg har strøm til coil, og jeg har sjekka kontakten mellom ledninga helt fram til plugga, jeg har sjekka gnist med fler plugger, men ingenting sjer. primærstrømmen som coilen skal ha inn er plusstrøm som som går fra tenninga. (klemme 15) så skal d gå fra klemme 1 til fordeler. for å være sikker på at coilen har strøm tar du av ledning på klemme 15 og sjekk at du har 12v spenning når du slår på tenning. d er vel første steg.. har du ikke d må du lete enda lengre inne, altså om motorledninsnette stemmer med d i bilen.. slik at du har rett strøm når tenninga er på
andybooy Skrevet April 16, 2008 Forfatter Skrevet April 16, 2008 men er det noe slaks styrestrøm eller noe som skal på coil? for jeg sjønner ikke hvorfår jeg ikke får gnist når jeg har strøm til coil, og jeg har sjekka kontakten mellom ledninga helt fram til plugga, jeg har sjekka gnist med fler plugger, men ingenting sjer. primærstrømmen som coilen skal ha inn er plusstrøm som som går fra tenninga. (klemme 15) så skal d gå fra klemme 1 til fordeler. for å være sikker på at coilen har strøm tar du av ledning på klemme 15 og sjekk at du har 12v spenning når du slår på tenning. d er vel første steg.. har du ikke d må du lete enda lengre inne, altså om motorledninsnette stemmer med d i bilen.. slik at du har rett strøm når tenninga er på ja men jeg har strøm på coil sier jeg jo:p har sjekka dette;) derfor jeg syns det er så rart at jeg ikke får gnist.
andybooy Skrevet April 16, 2008 Forfatter Skrevet April 16, 2008 men kan feilen være at jeg har følere på girkassa, men at svinghjulet ikke er laga får dette?
andybooy Skrevet April 16, 2008 Forfatter Skrevet April 16, 2008 for når jeg monterte, hadde jeg ikke svinghjul annet en på m20b23 motoren, så jeg brukte dette.
andybooy Skrevet April 16, 2008 Forfatter Skrevet April 16, 2008 håpa du får det te... ja jeg også bare noen kan fortelle meg om det kan være feil svinghjul jeg har, for andre motoren hadde ikke følere på kassa;)
Jørgen Lie Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 for når jeg monterte, hadde jeg ikke svinghjul annet en på m20b23 motoren, så jeg brukte dette. der har du nok feilen!!
andybooy Skrevet April 16, 2008 Forfatter Skrevet April 16, 2008 for når jeg monterte, hadde jeg ikke svinghjul annet en på m20b23 motoren, så jeg brukte dette. der har du nok feilen!! F... i Hell.... jeg gidder ikke ut med girkassa igjen! baah, jeg er lei av å skru!!
andybooy Skrevet April 16, 2008 Forfatter Skrevet April 16, 2008 ingen som har svinghjul til meg da? eller bilde, så jeg ser\vet om jeg har feil svinghjul;o
Jørgen Lie Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 ingen som har svinghjul til meg da? eller bilde, så jeg ser\vet om jeg har feil svinghjul;o spurte fattern om d nå, å han mente nesten med 100% sikkerhet at d var grunnen. skjønner du er lei nå ja! men 2.7 med 2.5 topp og rett gir å utveksling på diff går gaaaanske mye bedre enn en 2.3. så får se på d lille lyset i tunellen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå