Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dette greit?

Jeg har funnet meg bil, men jeg bor i Oslo og fadern som skal ha forsikringa bor nordpå. For å slippe å styre med salgsmelding etc lurer jeg på om jeg kan sette meg som eier av bilen, mens forsikring blir ordnet i min fars navn?

Noen erfaringer rundt det?

Skrevet

Fungerte vel før i tiden, men nå til dags må forsikring og eier være samme pers.

Tror jeg da.. ;-)

Skrevet

Bilen må stå på den personen som forsikringa står på. Jeg hadde en gammal Mazda 323 som søstera mi kjøpte av meg, og da fikk den først lov til å stå på meg også forsikringa på hu, men så måtte det gjøres om på nå i vinter en eller annen gang. Grunnen til at det ble gjort slik her først var jo selvfølgelig for å slippe unna omregistrering...

Skrevet

Hallo, Jeg har hatt bilen min forsikret og registret gjennom firmaet til gubben, jeg er sjøl deleier der nå men jeg har nå fått bilen forsikret på meg sjøl uten og omregistrere den..

Skrevet

Hei. Kommer akkurat hjem fra gjensidige forsikkring. Satte forsikkringa for den ene bilen over på samboeren. (vi er ikke registrerte samboere). Mens bilen er fortsatt registrert på meg. De sa det var i grenseland, men gikk siden vi hadde samme adresse.

Skrevet

Ok. Greit å vite. Nå bor jeg på andre siden av landet, og i Oslo, så da går det vel helt sikkert ikke for mitt vedkommende.

Skrevet

Har du ringt å hørt da?

Si fra hva du kommer fram til, er litt inntrisert i dette. Mange rykter som går ang. forsikkring. Greit å ha noen håndfaste svar.

Skrevet

Det jeg har funnet ut er at de er ikke særlig villig til å forsikre bilen på annen person enn hovedbruker av bilen. Jeg bilr nok å ta bilen i mitt navn bare for å komme meg i gang, så end of discussion for min del. Dessverre. Dyrt, men jaja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...