Gå til innhold

Heving av Z3 med M-understell

schtaaf
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Jeg er den lykkelige eier av en Z3 2001-modell med M-understell som er en drøm å kjøre på flate asfalten, men som tar nedi ved inn- og utkjøring av garasjen min. Noen tips på hvordan jeg kan få hevet den en 25-30 mm? Gjerne også hvor dette kan gjøres. Jeg er klar over at dette egentlig er helligbrøde, men jeg vil kunne bruke bilen også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, dette trodde jeg aldri jeg skulle få se :D

Sjekk først om den ikke er senket fra før av da, m-understellet er det jo ikke så veldig mye lavere enn orginalt ca 2cm, og framkommeligheten blir jo vanligvis ikke svekket av så lite senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du vurdere hva du helst vil ha... En bil som fortsatt er en drøm å kjøre langs veien eller en bil som er en drøm å kjøre inn i garasjen :wink:

Tar den nedi andre steder og da? M-tech understell er jo ikke så lavt heller.. Ville nok heller gjort noe med innkjørselen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier jo det er M Understell på den! Dette senker jo akkurat 25-30 mm.

Trådstarter; Du kan sette på orginale støtdempere og fjører. Eventuelt kun bytte ut fjørene.

No shit sherloc.. les kanskje ?? ? ?? ? ?

Neida :D Det jeg mente var at han kunne sjekke om fjærene var byttet til lavere fjærer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreative forslag men ikke mange konkret gjennomførbare! Bilen tar nedi flere steder (i noen fartsdumper og i garasjehuset på jobben) så den er rett og slett for lav. Hadde en 1997 Z3 tidligere som håndterte alt dette på en bedre måte.

Jeg skal starte med å sjekke om fjærene er byttet til lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...