Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Som tidligere eier av sju BMW'er fra en tidsperiode som strekker seg over 20 år (1983 520i til 2003 525ia, via V8er og 316). har jeg alltid sett på meg selv som en som er glad i å kjøre bil.

Veit ikke hvor mange turer jeg har tatt gjennomsnittlig i uka, men etter en lang dag med bilkjøring gjennom arbeid, har jeg spist middag, for så å gå rett ned i BMW'en for å kjøre en tur til. Dette koster flesk i bensin, men ingenting roer hodepinen som en kjøretur uten mål og mening.

Dette gjelder ALLE BMW'ene jeg har hatt. Har alltid lurt på om dette handler kun om bilkjøringa i seg selv, men etter en uke i en 2006 Jetta 1,9 diesel, har jeg alldri kjørt så LITE etter ei uke.

Dieseltanken var litt over halv da jeg fikk den sist fredag, nå er den litt under halv, og det har ingenting med ett forbruk på 0,6 å gjøre! Ikke tru at Jetta er en dårlig bil av den grunn, den drar effektivt, går godt (faktisk) og er veldig komfortabel. Den er bare ikke en BMW.

Dette kom vell ikke som ei bombe på noen her. Foretrekker heller den 16 år gammle 320'en vår enn en to år gammel Jetta! Det sier det meste.

Legger til at dette er en lånebil fra Møller, i påvente av en nyere BMW.

Seie de ikkje at de eldste e best da? Eg syntes og at den 1 år gamle Dodge Caliberen va ein drøm og kjøre. Men det varte helt te eg fekk min snart 20 år gamle e34. Da har gubben fått ha caliberen i fred for eg foretrekke faktisk å kjøre min gamle bimmert. Mye mer komfort og kjøreglede. :D

Skrevet
tror ceylon hadde en jetta for et par år siden.... XDXDXD

måtte bare være sikker, den var forresten hvit med 90 fange bak... hvis du lurte :lol:

Trykket noe feil der ja... :oops:

Skrevet

Lite er bedre en å høre lyden i M5'n idet den spytter på ifra 4500rpm helt til rødmerkinga på litt over 7000rpm ;) å bare drar mer og mer jo mer turtall den får. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...