Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå en E36 som jeg skal senke litt bak ved å skifte fjærer. Har skifta forran og det var ikke no problem. Men bak støtte jeg på problemet at jeg måtte skru av drivakslinga får å få fjæra ut. Og det har jeg ikke verktøy til.

Derfor lurer jeg på om det er noen som vet om det finnes fjærklemmer som man kan få det ut uten å skru av drivakslinga?

Fjærklemma jeg brukte gikk det ikke med.

Skrevet

ehm...tror du surrer litt nå :P

Hvis du løsner støtdemperen (19mm) så kan du bare presse ned bærearmen og dra ut fjæren. evt må du løsne stabstaget. Men det har ikke jeg gjort på noen biler jeg har byttet fjær på.

Skrevet

går finfint uten å ta av annet enn selve demperen helt nederst:) få gjerne med deg en kompis til å dytte ned bærearmen bak så du får ut fjæra :)

Skrevet

Stusset også veldig på at man måtte det når jeg skulle ta de bak på min bil, men vha av spett klarte jeg å få de gamle ut og de nye inn hehe

Skrevet

Ikke nødvendig å gjøre det vanskligere enn nødvendig. Skifta bakfjører på min på ti minutter (løftebukk og luftverktøy).

Skrevet

Jeg anbefaler deg sterkt å løsne på drivakselen før du presser ned bærearmen. Det vil ikke være noe problem å få det til uten å gjøre det, men da vil drivakselen ta unna mesteparten av belastningen når du presser hele sulamitten nedover. Dermed øker du risikoen for å skade leddene i drivakselen. (Dyrt!!!)

Det er en god grunn til at både Haynes og Bentleys anbefaler dette.

Skrevet

Så lenge du bare presser bærearmen kontrollert ned uten å slå og herje ser jeg ikke vitsen med å løsne drivakselen. Har gtått knirkefritt på mine bmw'er..

Skrevet

hmm... Da ble jeg jo litt usikker her. Vil jo ikke gjøre noe som kan skade bilen.

Så det finnes ingen fjærklemmer som man slipper dette? Hadde vært så utrolig genialt om det fantes :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...