Trygve Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 har ei venninde som har lyst å bytta motor i bilen sinn... ho har funne ein 318is... so spørsmålet er. Er det store forskjeller på desse motorane... Då tenker eg på eventuelle problemer ein kan møte på når ein bytter motor... Eller om det går rett opp uten dei store problema.
MaWeRiCk Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Det eneste som går " Rett oppi" er en identisk motor som den hun har fra samme årsmodell... Hvis du bytter e 4 cyl 316/318 maskin med en IS Maskin er det stor forskjell. Det er nesten like dyrt og mye jobb, som å sette i en 6 cyl. Tips :- ikke hør på folk som sier at alt er samme og den passer rett inn.. - folk som sier det er mekanikkere og folk som er vant med å løse problemer ved motorskifte. - Det de mener er at motorfeste passer og at den passer rett på girkassa... - Dynamo, Servopumpe, Slanger , Radiator, Hjerne, Turteller og Speedometer, Kanskje hele dashbordet må skiftes ? Kommer ikke på mer i slengen, ikke bynn på en slik jobb hvis du da ikke har et IS Vrak å hente alle delene du trenger. Konklusjon : - Dersom bilen hun har i dag funker så selg den og kjøp en Sprekere bil BMW Selvfølgelig.
Trygve Skrevet April 24, 2008 Forfatter Skrevet April 24, 2008 hmmm... forstår... problemet er at motoren hennas er gåen... so ho må ha ny motor... har foreslått for å ho berre selga bilen som dele bil og kjøpa seg ein ny. sia det gjere ting lettare.... men men...
Fliid Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Likte utsagnet ditt vanvittig dårlig MaWeRiCk, åpenbart ikke peiling. Kan bruke samme girkasse. Det du må bytte er vannslangene som er ut/inn fra radiator. Den lille som går fra bunn av ekspansjonstank er på motoren som blir kjøpt. Går da utifra at det følger med ledningsnett med hjerne og diverse kjøleslanger. Speedometer kan selvfølgelig få bli som det er ! Servopumpe medfølger motor går jeg utifra. Man kjøper som regel en komplett motor (om man ikke har diverse deler liggende). Har selv foretatt ombygging fra 316 til 318is og det er INGEN sak! Blir nesten frustrert når jeg leser innlegget ditt MaWeRiCk PS. Er det noe angående ombyggingen du lurer på så ring meg gjerne, Trygve. Nr kan fåes på PM. Om du står midt oppi ombyggingen og ikke har mulighet for og komme deg til bimmers.no for og få spurt, så alle som vet no kan få svart ; )
Trygve Skrevet April 24, 2008 Forfatter Skrevet April 24, 2008 takk flid... må sei eg reagerte litt på at da skulle vera so stort "problem" å bytta til ein is motor... so må sei eg blei litt letta... eller vennina mi blei letta... hehe.. Men korleis stemme da med eksos annlegg???
Fliid Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Eksosen glemte jeg helt og nevne. For at du skal få det til og stemme så må du kjøpe de forreste rørene etter manifold (grenrør som det heter på IS'n). Det inkluderer katalysator. Kjøp det brukt : ) For og få resten av anlegget som henger der til og passe da så kan du bruke skjøterør fra biltema f.eks. Hvis du vil gjøre det ordnetlig så er det greiest og kjøpe bakre del (etter katalysator ) til IS. Effektanlegg er som regele det billigste da. : )
Trygve Skrevet April 24, 2008 Forfatter Skrevet April 24, 2008 ok... tusen takk for hjelpen då skal ein sjå om ein ikkje får dette til...
kaihore Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Sorry OT folkens, men kan noen fortelle meg forskjelen på 318i å 318is? har kun forstått at det er fra 113 hk->140hk og ca 1 sek på 0-100 som skiller dem, men hvilke deler er skiftet ut evt som mangler for å få lik motor?
Dirty Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Det eneste som går " Rett oppi" er en identisk motor som den hun har fra samme årsmodell... Hvis du bytter e 4 cyl 316/318 maskin med en IS Maskin er det stor forskjell. Det er nesten like dyrt og mye jobb, som å sette i en 6 cyl.Tips :- ikke hør på folk som sier at alt er samme og den passer rett inn.. - folk som sier det er mekanikkere og folk som er vant med å løse problemer ved motorskifte. - Det de mener er at motorfeste passer og at den passer rett på girkassa... - Dynamo, Servopumpe, Slanger , Radiator, Hjerne, Turteller og Speedometer, Kanskje hele dashbordet må skiftes ? Kommer ikke på mer i slengen, ikke bynn på en slik jobb hvis du da ikke har et IS Vrak å hente alle delene du trenger. Konklusjon : - Dersom bilen hun har i dag funker så selg den og kjøp en Sprekere bil BMW Selvfølgelig. HAHAHA Herregud ¨JÆvli bra MOtoren passer rett i. motorfester er like girkassa er lik servopumpe dynamo osv osv( må muligens bytte "hodet!" er vel multireim på m42/m44 alt annet og som han babler om her er likt , men følger vel med på den nye motoren ? speedometeret kan du bruke og dashbord? hahaha Eneste som må Modifiseres ( vis det kan kalles modefisering ? er å bytte eksos ( trengs ikke sånn egentlig ) du m flytte servotankbeholderen litt og lage en patent på der coilene skal stå( fjørtårn) ledningsnett og ECU må igå byttes. men det sitter jo på motoren og tar vel ? 2 min å ta ut gammel ecu og sette inn ny bak batteriet! nei her er de bare å begynne, kan du skru litt er det 1 \2 kvelder med jobbing og bygget om min 318 til 318is ingen problem har også bygget om min nåværende 328 fra 318is til 320 så 328 så er bare å spørr vis du lurer på no.
Rogern Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Sorry OT folkens, men kan noen fortelle meg forskjelen på 318i å 318is?har kun forstått at det er fra 113 hk->140hk og ca 1 sek på 0-100 som skiller dem, men hvilke deler er skiftet ut evt som mangler for å få lik motor? 318i M40b18 har 8 ventiler og reg.reim 318is m42b18 har 16 ventiler og kjede. is har også grenrør skivebremser bak osv.
m50teck Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 hehe dette er egentle veldig lett mener eg bytta fra 1,8 til 2,0 6er i min bil eineste er at du må ha skivebremser bak og ventilerte framme men dette er ikke så stort problem viss du kjøper ein delebil da har du alt du trenger å viss du ska ha is motor så er de enste du trenge selve motoren å alt småting som ligger i mottor romme å på 318is så mener eg at kullfilter står opp og ikke liggende dette må du modidifisere litt me slangen men er ikke vanskeli dette heller viss du veit va du driver me
Hyggmaister Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Trenger ikke skivebremser osv om du ikke skal godkjenne 4-er er 4-er, ingen som legger merke til det
kaihore Skrevet Juni 3, 2008 Skrevet Juni 3, 2008 Sorry OT folkens, men kan noen fortelle meg forskjelen på 318i å 318is?har kun forstått at det er fra 113 hk->140hk og ca 1 sek på 0-100 som skiller dem, men hvilke deler er skiftet ut evt som mangler for å få lik motor? 318i M40b18 har 8 ventiler og reg.reim 318is m42b18 har 16 ventiler og kjede. is har også grenrør skivebremser bak osv. takk rogern:)
Reef89 Skrevet Juni 3, 2008 Skrevet Juni 3, 2008 Sorry OT folkens, men kan noen fortelle meg forskjelen på 318i å 318is?har kun forstått at det er fra 113 hk->140hk og ca 1 sek på 0-100 som skiller dem, men hvilke deler er skiftet ut evt som mangler for å få lik motor? 318i M40b18 har 8 ventiler og reg.reim 318is m42b18 har 16 ventiler og kjede. is har også grenrør skivebremser bak osv. Men da lurer jeg litt på fordi i vognkortet og forsikringen min står det 318i ,men selger sa 318is + at det er kjede og 16v (selv sett under toppdekselet sammen med BMW jæger) ....skjer?:s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå