BreitBau Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Hvis bilen din er 5/92, så har de nok byttet tårnlager til etter 06/92 når de har byttet til Apex senkesett.. Som regel krev det deler til 06/92----->, siden disse senkesettene som regel er tilpasset biler etter 06/92 i utgangspunktet..
maurtin Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 hos meg så stoppet iallefall nyedemperen ved første kon. Ny og gammel demper: Tydligvis forskjell på gang
Mexos Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 Jeg er ganske sikker på at jeg har det nederste lageret, men har ikke del N, så det var litt merkelig. Bilen min er 92 modell, men vet ikke helt hvilken mnd. den er produsert. Er import bil så står ikke mnd. i vognkort. Men mener jeg har typen med fornyede dempere da jeg ikke har stab stag som er festet i toppen på demper, men nede slik som det ble etter fornyelsen. slik er det hos meg og martin:( rogern: Nei pga. staget er tykkere på de nye er det større gjenger.
BreitBau Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Ja nå er det vel kommet frem til at stabstaget ble festet til bærearmen allerede i 10/91, men at dempern med festemulighet på fjærbeinet ble videreført frem til 06/92.. Sannsynligvis er dempern byttet i etterkant av dette igjen og da kan det godt hende verkstedet har montert dempere til etter 06/92 siden du ikke trenger festet på fjærbeinet.. Uansett.. Virker som om dere har helt feil dempertårn.. Selv om dette virker NOE merkelig.. Som nevnt før er jo de fleste senkesett tilpasset bmwer etter 06/92, og trenger derfor den nye typen tårnlager..
maurtin Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Når jeg bestilte senkesett bestilte jeg til bil FØR juni 92, men nå vet ikke jeg hva som er gjort med bilen før jeg overtok den. uansett det er en fortvilende situasjon, men det var egentlig et lite løft at andre har gått på samme smell. Må vel bare krype til korset og kjøpe nytt alt unntatt demper og fjær jeg har heller ikke den delen N
Mexos Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 det som jeg da synes er merkelig er at vi har dempertårn av nytypen 06/92 ifølge det som ble skrevet her. Hadde vi hatt dempere av gammeltypen fra før 06/92 og dempertårn fra etter 06/92 ville de jo ikke passet overens pga. diameteren på demperen. Derfor virker det jo som at vi har siste type original demper og dempertårn. men da burde jo de nye demperne passe. Hadde det vært gamle typen dempere og tårnlager skulle de vel sett ut som den øverste tegningen på forrige side?
maurtin Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 slik ser det ut sånn som vi har. jeg søkte nå på 97'model http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /25021.gif
BreitBau Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 det som jeg da synes er merkelig er at vi har dempertårn av nytypen 06/92 ifølge det som ble skrevet her. Hadde vi hatt dempere av gammeltypen fra før 06/92 og dempertårn fra etter 06/92 ville de jo ikke passet overens pga. diameteren på demperen. Derfor virker det jo som at vi har siste type original demper og dempertårn. men da burde jo de nye demperne passe. Hadde det vært gamle typen dempere og tårnlager skulle de vel sett ut som den øverste tegningen på forrige side? Ja detta spørs jo... Om du har fått dempere som er tilpasset tårnlager av den gamle typen så vil ikke nye dempertårn passe.. Men detta er merkelig.. Skulle jo tro de tilpasset etter nye typen tårnlager.. Men vi ser jo det, at dette tydeligvis ikke er tilfelle??
BreitBau Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Den del N dere referer ti er en adapterplate for østeuropa(?!)
maurtin Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 bare for å gjøre ting litt klart for meg: Viss jeg kjøper alle deler her http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10 så ordner det seg? Litt dumt å sitte igjen med mange gode deler men..
Mexos Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 skal ringe koed på mandag og høre med de jeg.
Loffen Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Bytt heller senkesettet folkens Og vær glade for at dere har nye typen tårnlager (da det finnes 10x flere alternativer til senking).
maurtin Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Hvilke forskjeller er det fra dempere før juni 92 og de etter? Er det mer enn toppen?
BreitBau Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Tjah.. Er vel da tydeligvis toppen, også er det at de har fjernet festet for lengestaget til stabstaget på fjærbeinet.. Dette ble vel i følge Loffens meget detaljerte "omhandling" på emnet flyttet fra fjærbeinet på dempern, og ned på bærearmen fra 10/91
maurtin Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 da har iallefall jeg snakka med schmiedmann og GS og klart å skoge meg tak i deler. Alt nytt i toppen. Får heller se om jeg klarer å selge resterende deler som er helt iorden. Får heller ikke deler før etter helgen, så blir billøs en stund... Prisen kom på rundt 2500kr, handla det meste med schmiedmann, og noe på GS pga lagervare. Så går jeg bare håpe at alt er som det skal bak..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå