hmyraune Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Har lurt på om det går an å senke bilen foran på en enkel og billig måte. Feks bare bytte fjærene? Dempere og resten virker i god stand enda, og tenkte ikke å bruke penger på evt. senkesett før det trengs utskiftning av deler. Per dags dato er ikke bilen senket noe, men i original stand.
Glenno Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Hva bts sier om godkjening kun foran vet jeg ikke men lest at om du ikke senker mere enn 30mm kan du bruke orginal dempere. F,eks Eibach har et godt sett. Selger det bl.a på gsbildeler og kollevold. Selv vurder jeg senkeskåler som senker 10mm.
hmyraune Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 Grunnen til at jeg tenkte på kun foran først, er fordi det ser ut som om det er litt større klaring på hjulbuen foran enn bak, og det ser dumt ut. Mulig fjærene bak er litt slappe? Det eibach-settet, inkluderer det alt du trenger, eller er det bare nye fjærer?
Glenno Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Ja det er vel større klaring foran enn bak på de fleste bmw modeler og enig det ser litt feil ut. De settene er vel fjærer foran og bak men noen pakker er det komplett med dempere også. Sjekk beskrivelsen for hva som følger med eller ta en tlf for å høre.
mbkomfort Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Spar penger til et komplett sett så det ikke blir jallagreier. Før i tida så kappet en jo bare fjærene hehe men ikke ta mere enn max 1/4 ring/tørn
Oderschvank Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 schmiedmann.no selger senkefjærer i sett som er beregnet for kun senking fremme. 40mm er maks du kan senke uten å bruke sportsdempere.
Haug530D Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Kjøp deg ett Eibach sett fra Ebay.de du, de er billige, kan brukes med orginale dempere også.
hmyraune Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 Hei igjen, Legger ved noen bilder nå, så får dere se på bilen som den står. Tips til hvor mye jeg burde senke den? For meg ser det ut som om bakfjærene må være litt slappe. Ser ut som om det er bitte litt forskjell på h/v bak også , så de må nok byttes. Har kikket på et sett 30/15, hva med det?
TheBirg Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Du kan jo prøve og måle avstanden fra senter av felgen og opp til skjermkanten forran og bak. Da skulle du finne ut av hvor mye "senking" du trenger forran og bak. Slik bildene forteller må du nok ha endel forran og litt bak. Men mål og se.
hmyraune Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 Men jeg lurte på, om jeg satte inn nye senkefjærer bak, la oss si 15, vil de kunne ende opp der den er nå ca. pga eventuelle slappe fjærer?
TheBirg Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Ikke spekuler så mye, kjøp et sett, kommer deg på ca 1300,- for komplett fjørsett, da vet du hva du har gjort, og hvor mye du har semket. Nå vet du vel forsåvidt ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå