Kjennern Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Ja de i Oslo, tenkte bare du kunne ringe å høre hvilken del de bytta. De husker garantert bilen min. stod fast på bukk i 2 uker der hehe. De slet med å finne feilen, så kan være lurt i å ta en tlf. Så kanskje du sparer tid når du leverer din inn på verksted. Edit: De klarte å starte min ved å sette spenning rett på starter. Men ikke med nøkkel. Hvis du prøver på en som er OK så vil du se at du ikke får reaksjon når den står i D eller S. Så tror det er en bryter/sensor som skal se at kassa er i N eller P for å starte den...
Odd-M Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 På din bli ble sensoren oppe på girspaken byttet. Satser på at det er denne på min bil også, men skal ha bilen på diagnose på fredag uansett.
530trønder Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 hadde å div problemer.fant ut att bryteren som velger s sitter bak ved gir velgeren.det er ein liten svart mikribryter. ta fingrene nedi manskjetten for girvelgeren å dra opp heile det svarte plasten.så skjer du bryteren. så er det å ein magnet lås der som skall låse åpp når ein tråkker på bremsen.vidre er det ein vire som går opp til tenningslåsen,som trykker inn i låsen når den står i park.håper dette var fårståelig. i tilleg ville jeg ha skjekka om batteri klemmene er sikkelig rene og stramme.
Odd-M Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Skrevet Mai 6, 2008 Verkstedet har litt problemer med å få logget seg på med diagnoseinstrumentet. Har bestilt time på merkeverksted nå. Uansett, vi startet bilen i går ved å "kortslutte" direkte på starteren og fikk dermed eliminert batteri/starter-problemer. Girkassen gikk da rett i nødprogram. Sport-funksjonen og steptronic ser ut til å fungere, men i vanlig stillinger, dvs P, R, N og D markerer ikke displayet for noen gir.
Odd-M Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Skrevet Mai 6, 2008 Jeg tror det er del nr 12 som er ødelagt. Delenr: 51168171666 KONTAKT STEPTRONIC (Org) Har du mulighet til å sjekke med ditt verksted om det er den de har byttet? Evt andre delenr? Det burde de ha lett tilgjengelig på datasystemet. Noen som kjenner igjen mulig feilkilde på dette bildet?
Kjennern Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Skal prøve, men kan være like greit om ditt verksted ringer dem, de har ikke noe datasystem etter det jeg vet. De er av den gamle typen
Odd-M Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Skrevet Mai 13, 2008 Det viste seg å være en sikring som hadde gått. Til mitt forsvar (for jeg sjekket faktisk sikringene ) så skal det sies at man ikke kunne se det på sikringen at den var gått. Verkstedet måtte ohme den for å se det.
mhane Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 He he, det var vel igrunnen et dårlig forsvar, siden du burde ha sjekket sikringene selv med et multimeter. Men jeg hadde nok gjort samme feilen selv.... Nå vet jeg ihvertfall at jeg kommer til å ohme sikringene for sikkerhets skyld hvis jeg skulle komme opp i noe lignende.
Odd-M Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 Jeg har aldri hørt om at sikringene kan brenne av utenfor det "synlige feltet", men multimeter blir utvilsomt noe av det første jeg prøver ved neste problem!
Odd-M Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Skrevet Mai 17, 2008 Jada folkens. Problemet er tilbake. Typisk nok midt i ingenmannsland 22 mil hjemmefra. Bilen brenner av sikring F15 (motorstyring, girkasse) fortere enn jeg klarer å sette dem inn, så det er nok en kortslutning et eller annet sted. Ny runde på verksted.
Odd-M Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Skrevet Mai 18, 2008 Har en mistanke på at det er jordingen fra starteren som er løs...?
MatsBuer Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 jeg er ikke akkurat rakettforsker på startere, men det er mulig et drev som er inni starteren som er gåen hvis starteren din drar rundt men motoren er like død.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå