Mexos Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Heisann. Sliter med noe som må være unormalt høy støy inne i E36'n min i høyere hastigheter. Ligger jeg i 120 på motorveien må man nesten rope til sidemannen. Høres ut som vindstøy. Noen som har vært borti lignende? Er det noen pakninger som trenger justering/utskifting? På passasjerdøra høres det ut som det kommer fra B stolpen i vindus høyde. Det samme på førersiden. Dørpakningene er hele. Støyen var der også med 15" hjul før senking. Noen tips og triks som kan dempe støyen? Er så slitsomt å kjøre med på langtur.
hagenisse Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Lukk vinduene! Nå er ikke E36 noen stille bil, men så ille skal det ikke være. Pakninger rundt dører og frontrute kan skape mye leven.
Mexos Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Skrevet Mai 3, 2008 Var ute og lukket vinduene nå, men fortsatt støyer det ganske mye Jeg har Skiftet pakninger på dørene og passet da på å klemme de skikkelig på plass. Spørs om det er vinduspakningene mine da. Eventuelt frontruta Må vel leie en vindtunell og feilsøke
Pinky Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Nå er ikke E36 noen stille bil, men så ille skal det ikke være.Jeg er imponert over hvor stille min 98' E36 316 er i forhold til vei / vind støy..mulig jeg ikke har prøvd de virkelig stille bilene.. Imidlertid er jeg IKKE imponert over støynivået ifra motor dvs eksosen..buring / basslyd langs landeveien..liker best når man ikke hører motoren..Lurer på hvordan en E39 er i forhold til støy.. Når det gjelder støy i din bil mener jeg at E36 ble bedre lydisolert etterhvert, så vet ikke helt hvor stille en 92 mod(hvis det er det du har ?) skal vere.
Sir Hofstad Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Kan ikke høre noe annet enn motor/ekso på 325. Kan ikke huske noe lyd fra din, eller kanskje
tigern1984 Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 kanskje et skudd i mørke, men hva med hjullager? Det har jo en tendens til å støye ganske mye i høye hastigheter?
Mexos Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Skrevet Mai 3, 2008 Bilen ble eugodkjent på mandag så er ikke no slikt. Vet hvordan gåene hjullager høres ut og det er ikke en slik lyd. Er vindstøy som er problemet mitt. Den bråker ikke så ille i 60-80 km/t, men i 120 så er det ganske ille. Siden jeg kjører i 100 sonen her i Oslo av og til så blir jo dette et lite problem. Kan være at slitte dekk kan ha litt av skylda, men mener støyen var like høy med vinterhjula.
andrej1 Skrevet November 12, 2014 Skrevet November 12, 2014 Tar opp denne tråden igjen. Jeg har nettopp kjøpt meg 1996 E36 316i Sedan. Denne ruller på 16" Nokian Hakka 4 piggdekk. I hastigheter fra 30 til 70 km/t er det en del støy, som egentlig høres ut som vanlig piggdekkstøy pluss litt ekstra. Når jeg begynner å nærme meg 80 km/t til 110 km/t, så er det ekstremt mye støy. Det høres i tillegg ut som om lyden pulserer litt. Jeg har lagt merke til at lyden forandrer seg noe fra underlag til underlag, men kan ikke fatte at det skal være såpass mye støy inne i kupéen fra kun piggdekkene. Jeg har hatt flere biler før med piggdekk, og det har ikke vært i nærheten av denne støyen. Er det noen som har peiling på hva dette kan være? For å prøve å utelukke noen feilkilder er følgende undersøkt. * Dekkene er satt med riktig rotation. * Bilens forstilling ble justert i høst. * Jeg tror ikke at det er hjullager, da det ikke er helt den type støy. I tillegg forandres ikke lyden ved svinging. Bilen ble EU-Godkjent i September i år også.* Merker ingen forskjell ved pådrag, og lyden er der fortsatt selv om jeg tar inn clutchen i 110 km/t.
bjalle Skrevet November 13, 2014 Skrevet November 13, 2014 opphengslager på mellomaksel,er det (Ulelyd)?
Sammyen Skrevet November 13, 2014 Skrevet November 13, 2014 Er det knatrelyd som med piggdekk eller ulelyd som gåent lager?Kan du ha dårlige dørpakninger eller noe sånt?
vegard89 Skrevet November 14, 2014 Skrevet November 14, 2014 Jeg sleit med noe støy på 2 av mine e36. Da var den den hersens lista som skal legge seg på utsiden av vinduene når du lukker di igjen. I det jeg hadde tatt igjen vinduet så jeg at den lista vrengte seg på utsiden. Eneste måten og bli kvitt problemet der, var vel og skifte den ut. Men så langt kom jeg aldri. Dette var vel mest på framdørene mener jeg og huske. Var ikke så ille med bråking under kjøring som du sier, men du hørte det godt nok.
andrej1 Skrevet November 16, 2014 Skrevet November 16, 2014 (endret) opphengslager på mellomaksel,er det (Ulelyd)? Hvis det er opphengslager, vil lyden være der hele tiden, eller dukker den opp i høyere fart? Er det knatrelyd som med piggdekk eller ulelyd som gåent lager? Kan du ha dårlige dørpakninger eller noe sånt? Det er knatrelyd fra piggene, og så er det vanlig "dekkstøy" oppå der igjen. Det er ingen uling som ved et gåent lager, og det er heller ingen forskjell på om jeg svinger hardt til høyre eller til venstre. Det høres heller ikke ut som det kan være dørpakningene. Man hører at lyden kommer fra underlaget/hjulene, og den høres aller best foran, og litt ekstra på førersiden. Når man passerer 80 km/t kommer det i tillegg en slags grovere resonans oppå all støyen, litt som når en vaskemaskin sentrifugerer, bare ikke så ille. Men det er også litt avhengig av underlaget. For de som er kjent; Fra Tåsen til Ullevål Stadion er det mye mindre støy enn fra Vålerengatunellen og sørover langs E6. Det er denne sammenhengen som gjør dekkstøy til et mulig alternativ. Samtidig så er det såpass mye støy på f. eks. strekken Vålerengatunellen til Lillestrøm i hastigheter på ca 100 km/t, at det ikke er noe morsomt å kjøre. I tillegg kommer da den nevnte resonansen som jeg aldri har hørt fra dekk før. Jeg sleit med noe støy på 2 av mine e36. Da var den den hersens lista som skal legge seg på utsiden av vinduene når du lukker di igjen. I det jeg hadde tatt igjen vinduet så jeg at den lista vrengte seg på utsiden. Eneste måten og bli kvitt problemet der, var vel og skifte den ut. Men så langt kom jeg aldri. Dette var vel mest på framdørene mener jeg og huske. Var ikke så ille med bråking under kjøring som du sier, men du hørte det godt nok. Endret November 16, 2014 av andrej1
andrej1 Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Det var ikke gåent hjullager, men en sammenheng av utslitte foringer bak og piggdekk. Nå er det stille i bilen igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå