janders Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 jeg har et problem med min m20b25 som jeg ikke finner ut av!! den går opp på høyt turtall når den går å når jeg gir gass "kveles"(dør ut) den!! kan gasspjeldbryteren ha noe med dette å gjøre?? mvh jan anders
Yngvejos Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Throttle position sensor. Aka. gasspjeldpotensiometer/bryter.
janders Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Skrevet Mai 5, 2008 Throttle position sensor. Aka. gasspjeldpotensiometer/bryter. er det mulig å se om den er gåen??
Yngvejos Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Det kan måles med et multimeter. Mål resistans, og se om den endrer seg når du vrir på gasspjeldet (motoren trenger ikke å gå.) Jeg husker ikke hva verdiene skal være, men hvis du måler på 0 gass, halv gass og full gass og poster resultatene her, kan sikkert noen svare på om det er i orden.
janders Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Skrevet Mai 5, 2008 Det kan måles med et multimeter.Mål resistans, og se om den endrer seg når du vrir på gasspjeldet (motoren trenger ikke å gå.) Jeg husker ikke hva verdiene skal være, men hvis du måler på 0 gass, halv gass og full gass og poster resultatene her, kan sikkert noen svare på om det er i orden. jeg må prøve på d:-) takk
janders Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Skrevet Mai 5, 2008 har prøvd å byttet tps'n, men ingen forskjell:-( hmm... hva kan det være da tro...??
conan Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Sjekka at det ikke er noe falskluft rundt gummibelgen osv oxo.
janders Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Skrevet Mai 5, 2008 Sjekka at det ikke er noe falskluft rundt gummibelgen osv oxo. jepp:-) prøvde å spraye startgass rundt belgen... kan det være feil ved tenninga tro?? elr chippen som er føkka??
|Ole| Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 feil blanding? Lufte mengde måler eller bensin trykks regulator? Eller att den får for mykje eller for lite bensin? Bensin filter tett? eller neste iallefall?
Larsinnj Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Prøv å koble av lmm mens bilen står på tomgang. Hvis den ikke endrer seg er lmm gåen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå