Gå til innhold

Har kjøpt meg E39 M5! UPDATE 11.06 SIDE 5

Anbefalte innlegg

Jeg har nå nettopp vært og hentet meg den 2000 modell E39 M5. Hentet den på vårmønstringen på Valle Hovin. Hadde faktisk med gamlebilen min dit også. Den ble levert på Gardermoen samme dagen :)

Bilen har selfølgelig alt av utstyr tiljengelig. Den er helt utrolig god å kjøre, og veldig bra støy isolert. Tror jeg aldri kommer til å kjøpe 3-serie en gang til. Helt annen kjøreopplevelse med 5-serie, og ikke minst M5. Jeg hadde Harman Kardon HIFI system i gamlebilen, men det er mye bedre HIFI system i denne. Kan ikke sammenlignes engang! Står bare DPC eller noe sånt rart. Mye mer innstillinger og mye bedre lyd.

Bilen er i seg selv veldig bra. Mye påkostet. Det jeg skal gjøre med den er:

- Farge opp igjen skinninteriøret (ganske slitt)

- Bytte litt lister utvendig og noe innvendig

- Lakkere opp igjen framfanger (litt steinsprut)

- Fikse pixel feil på speedometer

Ellers skal jeg ha den dønn original. Med originale felger og alt. Skal ikke gjøre noe sånt med den. En M5 fortjener å være original. Den er så bra i seg selv.

Noen bilder:

DSCN4947.jpg

DSCN4946.jpg

DSCN4949.jpg

DSCN4950.jpg

DSCN4944.jpg

DSCN4943.jpg

DSCN4952.jpg

DSCN4956.jpg

DSCN4954.jpg

DSCN4961.jpg

DSCN4957.jpg

Jeg må si jeg liker interiøret på den utrolig godt. Treverket kunne jeg ha klart meg uten, men det passer så godt til resten liksom. Setene og alt har en kjempe fin og stilig farge syntes jeg. Litt annerledes enn vanlig sorte skinnseter. Så blir bra når jeg får de farget opp igjen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har fått deg. E39 M5 er en av mine favorittbiler. Virkelig en drøm å kjøre! Har din bil dobble glass? Skal du holde den original må du forresten bytte blinklys, men det taes kanskje samtidig som du oppgraderer til facelift lys?

Uansett en utrolig fin bil. Gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har fått deg. E39 M5 er en av mine favorittbiler. Virkelig en drøm å kjøre! Har din bil dobble glass? Skal du holde den original må du forresten bytte blinklys, men det taes kanskje samtidig som du oppgraderer til facelift lys?

Uansett en utrolig fin bil. Gratulerer.

Ja, den doble glass. Trodde først det var skuddsikre glass, men leste at det var for å få mindre støy. Ja, er vel kanskje ikke helt originale lykter foran. De bytta forrige eier akkurat. Har litt lyst å oppgradere til facelift lyktene, men det er xenon på bilen, og da koster det fort litt å kjøpe de.

Utrolig fin demping på bilen, og styingen er bare helt perfekt :)

Veldig kult med 275-35-18 bakdekk originalt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med knall bil! Har sett denne for salg et par ganger og siklet like herlig hver gang! Den har en nydelig fargekombo!

Tøffeste da denne kom inn på Valle Hovin var vel at det var ei dame som kjørte den med ungen baki.. hehe, trakk nok litt oppmerksomhet det;)

Gleder meg til å se hvordan skinnet blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! :)

Hadde bytta lykter med en gang. Ufattelig triste de der.

Hadde nok også bytta felger, da det der vel er de kjedeligste org.felgene. Uansett M eller ikke. Syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med rå bil :D

Henger meg på der originalpolitzei her :)

By the way behold de originale felgene, de er jo fete og passer perfekt til bilen, og de er lette for størrelsen og av god kvalitet. Ikke fall for fristelsen og kjøp noen billigproduserte 19 eller 20 tomsfelger som er tunge og unøyaktig produsert med alskens flashy design :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...