niklas77 Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Hadde bilen min på service og fikk beskjed om at det er funnet rust under panseret..... Bilen er -03 modell. BMW dekker dette 100%. Dette innebærer bytte av panser og lakkering. Jeg er derimot litt skeptisk til å få ett nytt panser pga fargeforskjell i lakk.. Farge er steel-blue. Er det noen som har erfaring hvordan dette blir mht lakk-overgang osv ? Er det virkelig så kritisk at rusten vil spre seg til oversiden av panseret ?
VillKapping Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Jeg fikk byttet panser, 2 dører og bakluke pga. dette E46 rustproblemet. Ble veldig fint og ingen fargeforskjeller. Veldig flinke til å matche det nye med det gamle. Bilen min var svart.
2000Touring Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Hei! Gjelder dette alle E46? Har samme problemet, men min er 1999 mod. Har det noe å si, eller ordner de det på alle E46? Inge B.
niklas77 Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Skrevet Mai 8, 2008 Hei!Gjelder dette alle E46? Har samme problemet, men min er 1999 mod. Har det noe å si, eller ordner de det på alle E46? Inge B. Gjelder bare om bilen er innenfor garanti (som er 6 år på rust). Er rusten kommet langt på din bil da ?
Hansh Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Fikk lakkert hele siden på bilen for et år siden fordi den ble høvlet av et vogntog og det er ikke mulig å se forskjell på fargen!
///Magnus Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Ta for guds skyld imot det nye panseret. Lite sannsynlig at det blir noen særlig fargeforskjell. Og til deg med '99-modellen; dra innom din lokale BMW-forhandler, de vet godt om dette problemet, mulig de bytter det for deg på goodwill fra BMW AG selvom garantien har utløpt.
manuell Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Hadde også min e46(02mod) på karosserisjekk,de skulle bytte begge fordører og panser fikk beskjed at de kunne forekomme fargeforskjell,men herregud betenkte meg ikke ett øyeblikk,bytt i vei samtidig forsvinner det noen parkeringsstriper på dørene og noen åpne steinsprut "sår"på panseret+at bilen er 100%rustfri..Syns det er fint at de tar tak i garantien sånn uten noen form for snikk snakk
niklas77 Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Skrevet Mai 8, 2008 Hadde også min e46(02mod) på karosserisjekk,de skulle bytte begge fordører og panser fikk beskjed at de kunne forekomme fargeforskjell,men herregud betenkte meg ikke ett øyeblikk,bytt i vei samtidig forsvinner det noen parkeringsstriper på dørene og noen åpne steinsprut "sår"på panseret+at bilen er 100%rustfri..Syns det er fint at de tar tak i garantien sånn uten noen form for snikk snakk Jepp, er sant det. Har også noen steinsprut på panseret så greitt å få det ship shape Jeg kommer nok til å gjøre det. Noen som vet hvor rusten i dørene og bakluka er hen ? isåfall bør jeg sjekke de og i samme slengen.
///Magnus Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Mener det er i underkant av dørene og rundt håndtaket på bakluken. Mulig det kan forkomme andre steder også selvfølgelig.
niklas77 Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Skrevet Juli 23, 2008 Fikk bilen fra lakk for ett par uker siden. OG som jeg fryktet, det ble ett ikke ubetydelig fargeskille mellom ny lakk og gammel lakk Skillet er mellom skjerm og døren da de har lakket skjermene også for å redusere skillet på panseret, bare å flytte problemet syns jeg da Faktisk så syns det vell lettere mellom 2 plane flater... Virker som lakken de har brukt er mørkere enn original.. Hvordan forholder man seg i en slik situasjon ? Kan man kreve at de skal lakke det på nytt ? Har tidligere fått utbedret en skade på støtfanger bak etter en som kjørte på meg, det ble gjort på et annet verksted og er 100% lik farge etter min mening......
gjeewaytee Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 kan ikke skjønne at det sku bli en betydelig forskjell hvis det er orginalfargen som står på biloen din. det skal stå en lakk-kode eller fargekode på orginalfargen en eller annen plass, mest sannsynlig i motorrommet. men vet at det er endel som scanner fargen og mikser ny farge. der kan det skje stygge ting. svigerfar var nett inne og fekk lakket opp igjen førerdør på sin svart metallic subaru 07 mod. den døren kom tilbake type mørkebrun uten metallic. såg helt latterligt ut og fatter ikkje at noen kan slippe sånt ut dørene eg har og oppdaget rust i sveisen under panser, førerdør og bakluke på min 2002 mod e39 touring, det ble meldt ifra om til bmw med 2 mnd igjen av 6-års garantien. har og tenkt på dette med fargeforskjellen , men den blir nok minimalt synlig hvis det sku bli noe siden bilen er titan sølv. anyway så fulgte det med orginal lakkstift med bmw stempel på og der står lakk-koden så den skal eg sørge for blir brukt
niklas77 Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Skrevet Juli 23, 2008 Jeg vet ikke hvordan de har mikset denne lakken men ifølge verkstedet hadde de brukt originalfargen som var angitt for bilen.... Jeg syns iallfall ikke det er perfekt match med denne lakken. Skal legge ut ett bilde....
Weltzin Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Hadde rust rundt låsen på bakluka på min. Bilen er vel titan silver, etter lakk så var bakluka betraktelig varmere i fargen enn resten av bilen..
larserso Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Au, dette såg ikke bra ut... Huff. Vet ikke hva man kan gjøre eller kreve i en slik situasjon. Jobben de har gjort er vel bra, men skjønn ødelegger helhetsinntrykket av bilen. Hadde ikke gitt meg uten kamp når resultatet er som hos deg i hvertfall. Ønsker deg lykke til og hold oss oppdatert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå