Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

Vet du hva som skjedde med bilen etter at du solgte den da? Var det skilter på den? Du skal ha ros for å være modig; Det er få som har levd med Lucas i et helt år og har hatt muligheten til å snakke om det etterpå. Mang en modig mann har blitt knekt takket vær "the Prince of Darkness".

:P

Noen som ser hva vi har her (stående forran en 1964-modell Chevrolet)?

1q698iv3vilkp7tlxhhi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva som skjedde med bilen etter at du solgte den da? Var det skilter på den?

Jeg solgte den til en kar i Eidsvoll-området. En fyr med gode kontakter i Rootes-klubben og formodentlig med mer både tid og kunnskaper enn undertegnede til å få den på veien igjen.

Den hadde ikke hatt skilter på noen år når jeg solgte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nevnes at bilen kommer fra en produsent som er kjent for å lage gode motorer. Faktisk vil jeg påstå at de var blant dem som lagde desidert best motorer på 60- og tidlig 70-tall. Nå snakker jeg ikke om best som i driftsikkerhet, men som i avansert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanerne var ikke kjent for å ha spesielt gode motorer på 70-tallet, så det er feil. Ja, så sant du ikke snakker om 1964-modellen i bakgrunnen. Eller Suburban-en fra 60-tallet ved siden av der igjen.

Se på rattets plassering.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, engelskmennen var kjent for motorene sine. Eller de var kjent for motorenes manglende evne til å fungere.

:P

Bilen er ikke av engelsk fabrikat. Jay Leno eier et eksemplar av en senere versjon. Motoren produserte 57 hestekrefter på 8500(!) omdreininger, og det er slike motorer selskapet er kjent for (altså motorer som tåler høye turtall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, engelskmennen var kjent for motorene sine. Eller de var kjent for motorenes manglende evne til å fungere.

:P

Bilen er ikke av engelsk fabrikat. Jay Leno eier et eksemplar av en senere versjon. Motoren produserte 57 hestekrefter på 8500(!) omdreininger, og det er slike motorer selskapet er kjent for (altså motorer som tåler høye turtall).

Honda tror jeg er svaret, men hvilken modell vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, en imponerende konstruksjon med tanke på at den kom i 1964 (for øvrig det samme året som den blåe Chevrolet stasjonsvognen på bildet).

Siden japanske biler ligger ganske mye lavere i pris enn europeiske og amerikanske konkurrenter fra tiden, er s600 faktisk oppnålig. Selv om jeg er usikker på hvor lett det er å få slike gamle japser godkjent her i Norge.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen fantes også i en versjon med firehjulsdrift (ff), så selv om Audi liker å påstå at de var først ute med konseptet "firehjulsdrift, kombikupé-design og nok av krefter" var de ikke det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...