Gå til innhold

Gjett bilen

D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

Det kan nevnes at Mitsubishi sendte designerne sin - Hiroaki Kamisago - til å studere design i Los Angeles på den tiden da Mustang, Camaro og andre lignende muskelbiler var det store, eller 1967 som året også ble kalt. Kamisago er mest kjent for sin Galant Gto (som vist langt bak i tråden), hvor han kombinerte designelementer fra det amerikanske markedet med japanske bilers dimensjoner. Jeg vet ikke om han stod bak designet til Celeste, men ser vi på tegningen Mistubishi brukte i markedsføringen (plakaten jeg viste på forrige side) at er det tydelig hvor noe av inspirasjonen er hentet fra, og det stedet heter 1971 Ford Mustang Fastback.

Vet du hva som skjedde med den? Når eide du den? Har du flere bilder?

:D

m8y0gaaac46kxirst0wy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Du vet jo mer om bilen enn meg! :D

Jeg eide denne i 2006, kjøpte den av en kar fra Bjørkelangen eller hva plassen het. Solgte den på høsten grunnet superdårlig varmeapp og ingen oppbevaringsplass. Ble solgt til en kar på Hamar. Forøvrig en skikkelig luring. Han fikk den billig mot at han lovde meg å restaurere den, etpar dager senere var den annonsert på nettet med delebil for 5 ganger beløpet han betalte meg. Har angret på det salget siden.

HPIM1603.jpg

HPIM1602.jpg

HPIM1600.jpg

HPIM1598.jpg

HPIM1596.jpg

HPIM1593.jpg

HPIM1591.jpg

HPIM1586.jpg

HPIM1580.jpg

HPIM1565.jpg

HPIM1530.jpg

HPIM1539.jpg

HPIM1538.jpg

Handlet Compomotive magnesiumsfelger til kjerra Bilde012.jpg

Ble kanskje litt offtopic, var bare så gøy at noen interesserte seg for denne glemte juvelen :D

Det værste er at den faktisk var morsom å kjøre, det gikk helt greit og hang godt på veien. Var på langtur til Sogn og Fjordane med den en nydelig sommerdag, forserte trollstigen i godt driv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kanskje litt offtopic, var bare så gøy at noen interesserte seg for denne glemte juvelen :D

Ja, jeg har vokst opp i en eldre Colt Galant (som deler Haynes-manualen til din) og har alltid hatt sansen for eldre japanske biler generelt; Mange er inspirert av amerikansk design, men med hendigere proposjoner, mer tilpasset norske forhold med tanke på kjøreegenskaper og er ofte langt sjeldnere. I dag er disse bilene nesten ikke å oppdrive. I likhet med veldig mange andre biler fra 70-tallet ruster de som om dem var italienske, samtidig som de ikke er er like ettertraktet som sine rustkamerater - noe som har drept svært mange av dem. Mens enkelte igjen forsvant muligens under ordningen med økt vrakpant i 1996.

Forrige Galanten fra 70-tallet jeg så til salgs var rammeskeiv, med ødelagt forskjerm, relativt høyt priset og ble solgt dagen etter den ble lagt ut. Som jeg skrev på forrige side, har jeg vurdert å ringe til eieren av Lanceren som ligger ute på Autodb nå. Både dessverre og heldigvis har fornuften stoppet meg.

For øvrig så har vi en godt etablert praksis for "off topic" her i tråden. Å høre fra andre som har eid/eier klassiske biler er alltid morsomt, og da spesielt når det er inkludert bilder; Selv med klassiske biler jeg ikke har sansen for. Det var leit å høre at du solgte den.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne solgt nabokjerringa for en pen Colt Celeste :)

Dette gjelder også for svært mange andre biler. Pussig at jeg noen risikerer å være nabo til meg mer.

:P

Ny oppgave finnes på toppen av siden, plassert mellom to snøfonner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgaven er egnetlig ikke så vanskelig, og den er egentlig ikke Panhard. Merket solgte relativt godt her i Norge, men i likhet med Celesten din finnes knapt noen igjen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...