Galro Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Simca burde stemme bra, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Simca Aronde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Nå husker jeg faktisk ikke hvilken spesifikt modelle det var, men jeg tror det burde passe bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Skal vi da vente på Jørn, eller skal jeg ta en enkel mens vi venter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 A easy one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 sleng ut en da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Skal vi da vente på Jørn, eller skal jeg ta en enkel mens vi venter? Du kan sikkert ta en mens vi venter. Det er jo ikke sikkert Jørn kommer på før ut på ettermiddagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 I mine øyne enkel, satser på at dere er enige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Spesielt med tanke på at vi har hatt den før, men da lagt ut av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 ups.. *litt flau* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Siden ingen andre ser ut til å ta oppgaven, får jeg legge inn et svar. Bilen på bildet er en De Tomaso Vallelunga, og bemerker seg med å være De Tomasos første gatebil og en av de første bilene med midtmontert motor - kun slått av ATS 2500 med ett år. I likhet med senere varianter fra selskapet, ble motoren hentet fra en av fordshverdagbiler. I motsetning til hva De Tomaso skulle bli kjent for, var motoren i hams første bil en firesylindret enhet fra Fords Cortina. I Vallelunga dreide det seg om kjøreegenskaper fremfor krefter, noe à la hva Lotus drev med på tiden. Alle bilene - utenom én - var venstrestyrte. Den ene høyrestyrte var bestilt av en forretningsmann i England som så en forretningsidé i det å bestille Vallelunga-biler, for å så sette inn ønskede motorer etter at de kom i land i Storbritannia. Det ble med planen og den ene bilen, som for øvrig fikk en Lotus-motor i seg. Her er to artikler om bilen (den ene nevner det som står over): http://www.sonic.net/~johnv/car.htm (Obs: Særdeles blå-grønn side.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Her har vi vel den kjipeste modellen som er kommet fra De Tomaso: http://en.wikipedia.org/wiki/Innocenti_De_Tomaso Kanskje en grunn til at de bruker navnet som modellnavn og ikke merkenavn på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Her har vi vel den kjipeste modellen som er kommet fra De Tomaso:http://en.wikipedia.org/wiki/Innocenti_De_Tomaso Kanskje en grunn til at de bruker navnet som modellnavn og ikke merkenavn på den. den var jo tøff da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 Hva er dette en litt modifisert løpsversjon av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Mars 2, 2009 Share Skrevet Mars 2, 2009 står det MG på panseret tru? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå