Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, en lett en for de som kjenner BMWs historie

du2b8ieb5c0yw8gxdu5e.jpg

Jeg vil ha merke BMW lisensierte bilen fra og BMWs modellnummer ;)

Skjønner ikke helt hva du er ute etter i den første delen av spørsmålet.

BMW lisensierte vel ikke denne bilen fra et annet merke o.O?!

Den ble designet av Fritz Fiedler, en ingeniør som jobbet for BMW på denne tiden (måtte sjekke dette opp).

Uansett, så ser dette hvertfall ut som en BMW 303. Den første modellen til BMW som ble utstyrt med den todelte grillen ("Nyrer"), som idag (som vi alle vet) er en del av det som kjennetegner en BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, en lett en for de som kjenner BMWs historie

du2b8ieb5c0yw8gxdu5e.jpg

Jeg vil ha merke BMW lisensierte bilen fra og BMWs modellnummer ;)

Skjønner ikke helt hva du er ute etter i den første delen av spørsmålet.

BMW lisensierte vel ikke denne bilen fra et annet merke o.O?!

Den ble designet av Fritz Fiedler, en ingeniør som jobbet for BMW på denne tiden (måtte sjekke dette opp).

Uansett, så ser dette hvertfall ut som en BMW 303. Den første modellen til BMW som ble utstyrt med den todelte grillen ("Nyrer"), som idag (som vi alle vet) er en del av det som kjennetegner en BMW.

Beklager jeg husket feil (måtte Google) :oops:

"While racing and touring in Europe in 1934, Aldy recognized the merit of BMW's sport/touring car, the 315 Model. AFN then became the importer of BMW's to England, rebadging these cars as the "Frazer Nash-BMW"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Det er trolig en Alfa Romeo Giulia SS fra begynnelsen/midten av 60-tallet. Jeg synes at Espen burde få poeng for denne... :)
Takker for den fredrik, både du og de andre fortjener ros for å ta med detaljer. Historisk intr jeg å men ikke så god kjennskap som mange har her :D

Tzunami, jeg tar meg frheten å snike inn en under påskudd av Alfaen :shock: Men så er den egentlig fra side 3, jeg bladra litt og jeg fant ikke løsningen på denne. Knut Olestad får ikke lov å gjette :D Fra innlegg mai 09:

Prøver meg på en klassiker jeg da :)

6k9hg90kv1hfmbrctj3d.jpg

Tar jeg ikke feil er denne utstyrt med tredelte runde baklykter og jeg tilbragte mine første år i baksete på en 1500DL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:
Det er trolig en Alfa Romeo Giulia SS fra begynnelsen/midten av 60-tallet. Jeg synes at Espen burde få poeng for denne... :)
Takker for den fredrik, både du og de andre fortjener ros for å ta med detaljer. Historisk intr jeg å men ikke så god kjennskap som mange har her :D

Tzunami, jeg tar meg frheten å snike inn en under påskudd av Alfaen :shock: Men så er den egentlig fra side 3, jeg bladra litt og jeg fant ikke løsningen på denne. Knut Olestad får ikke lov å gjette :D Fra innlegg mai 09:

Prøver meg på en klassiker jeg da :)

6k9hg90kv1hfmbrctj3d.jpg

Tar jeg ikke feil er denne utstyrt med tredelte runde baklykter og jeg tilbragte mine første år i baksete på en 1500DL :D

Holder en knapp på en Ford Cortina på denne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortsette på espenK sin, har ikke helt fantasi i dag jeg heller, er så lat for tiden xD
:lol:

Adivass har allerede løst den. Ja det tror jeg å! Corina mk1 er det det de heter, sånn rundt 65?

Du tar neste adivass så får vi kanskje en bekreftelse fra knut_olestad etterhvert...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...