Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

Bmw 531

:mrgreen:

\:D/

Wicky124 tok den.

BMW 531 var ment som enda en liten volummodell jamnsides 501. Grunnet økonomi og da mange andre fabrikantene i segmentet, også det fakum at BMW ikke greide produsere 400 biler pr dag for å produsere i null gjorde at det kun ble laget denne ene.

Forenade bil i Sverige fikk i 1951 agenturet på BMW og på en service-reise fikk direktør Allan Søderstrøm øye på bilen nedstøvet og kjøpte den. Bilen var opprinnelig svart og de blå feltene ble lakket ved ankomst svrige. Bilen virker i dag og har gått ca 620mil, stort sett fra prøvekjøringene i 1950-1. Calssic Motor 12 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Hm #-o der lurte jeg litt selv.

Mulig du har et alternativ......................

På net finner jeg et bilde av 531 tatt i Munchen 09 men den er svart og Wikipedia sier det svart/blå er bildet i Munchen 10. Mulig det har skjedd noe etter artiklen jeg leste fra, 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

:mrgreen:

Mens vi venter på wicky124.... Ja jeg synes du var treg nå :shock:

På 70tallet var det 3 biler som ble regnet som store sedaner med kjøreegenskaper.

Det var Mercedes w108, BMW E3 og denne......................

fq1u9hjdt72ud5s3jiy3.jpg

Det blir nok å banne uleileig men denne er regnet som den med best kjøreegenskaper utfra tiden. Bilen har en Lampredi designet V6 og jeg greier ikke la være og nevne de flotte "Cromodora-felgene". Bilen på bildet er en av få med org-levert 5trinns ZF manuell, option og bilen kom normalt som automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm... fra Fiat´s storhetsdager... 130 anno 1969-77. Lampredi utviklet en twincam 60° V6 på 2866 cm3 for modellen som på sitt beste utviklet 165 HK. Fornuftig effekt og bra kjøreegenskaper (for tiden) gjorde at Fiat på denne tiden absolutt var et respektert bilmerke (alt italiensk var egentlig kult på denne tiden). BMW E3/E9 med en tilsvarende stor rekkesekser ytet 170 HK... så det forteller ganske mye om nivået... :)

Min mor rattet en Fiat 127 på den samme tiden og etter tre stk. DAF var Fiat´en skikkelig luksus. Med et lite unntak av Golf I tror jeg ikke at det egentlig fantes bedre småbiler enn Fiat 127 på midten av 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

fra Fiat´s storhetsdager... 130 anno 1969-77.

24minutter............... :applause: Men ja fredrik selvfølgelig var det rett.

En sur historie.

Bilen på bilde er en (tror jeg 1976) 3.2Liter 165hk

(3de utgave av motoren, 1ste som fredrik sier 2866cc 140hk, ifra 1970 160hk, siste er større boring og 3235cc 165hk)

Bilen har ellers org AC, 4x el og manuell gir.

Det vet jeg fordi bilen på bilde (jeg mener det er samme bil) ble for 3-4år siden solgt gjennom mobile, den var avt som noe lakkbedret med sprayboks men rustfri og km rundt...var det 60t km... til rundt 3-4t Euro!

Ved hjelp av en venn stablet jeg i sammen en mail, bare for å få til svar at bilen var solgt til en entuisiast.

Så mens tårene triller over gamle minner sparker jeg ballen til Danmark :)

Jeg er så lei meg at jeg ikke engang greier kommentere det japanske tilbudet til ///M power :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen italiener fra nogenlunde den samme perioden som helt klart fortjener litt oppmerksomhet. V6 motoren i denne modellen er signert Francesco De Virgilio. De har fine navn gutta fra Italia... 8)

3163taeof8tgh9wsfhoc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...