Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

BYD F8 er korrekt, og BYD - som i Build Your Dreams - er blitt beryktet for å "låne" designelementer fra andre...

Uredigert bilde:

5cj302c36v649nfry7q6.jpg

Firma-logo:

kpr2335xf7q95mpq5il2.jpg

BYD F8 sett forfra- minner om en annen bil jeg har sett::-k

91bd2jq63zv0s7ylrb1q.jpg

Legg merke til at BYD bruker en annen logo på vestlige markeder - som i grillen på den sølvgrå bilen over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der en AMC Javelin (American Motor Company). Men ikke slik som de fleste kjenner den. Den er produsert i USA, importert i deler CDK, (Completely Knocked Down) til Australia og satt sammen av Australian Motor Industries. og da med høyreratt for det Australske markedet.

Den ble solgt i Australia under navnet Rambler Javelin og AMX, og var faktisk den eneste muskelbilen fra USA som ble solgt ny i Australia i denne tidsepoken, dvs fra -68 til -72.

Stemmer det?

EDIT; Ser nå at bilen på bildet har venstreratt. Da er det nok "bare" en AMC Javelin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen Javelin, men du er inne på noe. Bilen er egentlig en sportsbil (ifølge Amc-fantaster om ikke annet) og ikke en typisk muskelbil. Amc er riktig og du nevnte modellnavnet!

;)

Fant det nå, AMX var det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har gjettet riktig enda da. :P

Jeg tror Fish egentlig kjenner til modellen og han har som sagt navnt modellnavnet i sitt forrige svar. Bilen er basert på Javelin, men den heter ikke. Det er dessuten en viktig forskjell mellom bilene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke du at du ikke likte disse da, Fish?

;)

Jo, jeg gjorde det. :oops: Men da jeg fant denne ble jeg litt betatt. Utrolig søt i fronten denne da. :love:

Edit, jeg tenkte at jeg kansje ville få "den" tilbake, men ikke så fort. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...