Sandersen Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 evnt Chrysler Voyager viste ikke at dem hadde så mange navn
Galro Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Det er interessant å se likheten mellom Fords Carousel fra 70-tallet og tidlige Chrysler Minivan-er. Bilen var testet ferdig og det var lagd flere prototyper, men Ford droppet planene sine om produksjon av Carousel når olje-krisen begynte å slå skikkelig til. Carousel var basert på Econoline og var av den grunn ikke spesielt bensingjerrig. Prosjektlederen gikk senere over til Chrysler og resten er som de sier historie. Vi ser også noen likheter med Fords moderne variant, kalt "Flex" (kun for det amerikanske markedet). viste ikke at dem hadde så mange navn Amerikanere har alltid vært kongen av "badge-engineering", altså selge sammen bilen under forskjellige navn og merker. I den senere tid har Vw tatt opp konkurransen om tronen. -------------------------------------- Chevroleten kom med et nymotens måte å kjøle motoren på (tatt i betrakning perioden den ble lansert i), men som ikke fungerte helt etter planen. Denne måten å kjøle bilen på har både Tatra og Vw benyttet seg av. Chevrolets versjon viste seg å være en fullstendig fiasko, men det ble likevel solgt hele 100 stk. av de 500 som ble lagd før man ga opp.
StianA Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 stoppa helt opp denna nå ell? legger ut et bilde jeg:
jørn_318i Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 hva i ???? ser ut som at det er en jeep, beach buggy og en golfbil som har kræsja og det ble resultatet er det vw dette?
///FredriK.S Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Det ser ut som en ombyggd Jeep Wrangler?
Galro Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Kan vi gjette på Chevroleten nå? Den er veldig lett om man bruker hintene som allerede har kommet frem. Jeg har i praksis sagt svaret. Likevel kan det nevnes at "den nye måten å kjøle motoren på" var luft-kjøring (i likhet med eldre Porscher, Vw-er og Tatra). Bilen var altså Chevrolets første luftkjølte bil - Corvair-serien var neste forsøk.
Galro Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Endelig noen som tok motet til seg å "google" det(eventuelt visste det hele tiden, men bare var sta ). Egentlig var "Cooper Cooled" navnet jeg var ute etter, men det er tydelig at du har funnet riktig bil. Det er med andre ord din tur. http://auto.howstuffworks.com/1923-chev ... cooled.htm
jørn_318i Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 prøver denne her jeg, bør være til å kjenne igjen ut ifra takformen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå