Galro Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Nei, det er nok ingen russer jeg har lagt ut. Jeg har vokst opp i en bil fra samme selskap. De fleste tenker nok ikke fart og spenning når de ser en bil med merkets logo på seg.
Galro Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Har ikke snøring på engelske biler, gitt ! Kommentaren min om engelskmennenes forsøk på å lage superbil var rettet mot den bilen jeg greide å gjette, altså Mg Svr. Oppgavebilen nå er ikke nødvendigvis en engelskmann.
Galro Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Bilen var nok populært blant diplomatene på hjemmemarkedet, men jeg har ikke vokst opp i en Opel. Merket kom til Norge på midten av '70-tallet. Modellen ble kun solgt i fabrikkens hjemland (meg bekjent). Selv har jeg lekt litt med ideen om å importere en hit til Norge.
Galro Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Gaz hadde vi i Norge på 50-tallet når det var restriksjoner på salg av bil grunnet valuta-mangel. Norge lagde en avtale med Soviet om kjøp av biler, så østblokk-biler var derfor ikke rammet av restriksjonene. Merket er i dag etablert i Norge. Det er som sagt ingen russer. Modellen endret seg ikke nevneverdig med årene. Ifølge Wikipedia var generasjonen med det designet i produksjon i 22 år, fra 1964 til 1986.
Galro Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Verken Toyota eller Nissan (heller ikke Datsun for retro-fans).
Galro Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Jepp. Bilen vi hadde var for øvrig en gammel Mitsubishi Galant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå