Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter litt om og men tror jeg at jeg går for m3 fanger på bilen min :wink:

kjøper en fra ST som er ferdig primet og behandlet.

Blir det bra om jeg lakker denne med sprayboks?

eller er det noen som er kan gi en god pris på lakering i ålesund området?, det hadde jo vært det beste :D

Skrevet

Har du ikke uttsyr for lakking og vil gjøre det selv kan jeg anbefale ordentlig billakk på spesielle bokser fra Lakkspesialisten.

Lakket mye detaljer (skjørt, fangere osv), og det blir steinbra, og lett å legge.

Blander etter fargekoden.

Er det interessant kan du sende meg PM skal jeg ordne rabatt.

Skrevet

Du vil ikke ha sjans til å få et like bra resultat med sprayboks som med sprøyte. Lakk på boks er 1komponent, mens sprøytelakk er 2komponent og den er mye sterkere. Jeg vil anbefale å få en som har erfaring med lakkering til å lakkere den med sprøyte.

Skrevet
Du vil ikke ha sjans til å få et like bra resultat med sprayboks som med sprøyte. Lakk på boks er 1komponent, mens sprøytelakk er 2komponent og den er mye sterkere. Jeg vil anbefale å få en som har erfaring med lakkering til å lakkere den med sprøyte.

Skrev at 2-komponent ble presset på spesielle bokser, og det står jeg for.

Vil du ha 1-komponent får du det også for klarlakk etterpå bla.

Uansett blir det blandet ORDENTLIG billakk i små mengder på disse boksene med spesiell dyse bla.

Har lakket nesten hele touringen med slike og kan studere bildene der...

Beste er å ha kamerat som lakker, men er ikke alle som har det.

Skrevet
Har du ikke uttsyr for lakking og vil gjøre det selv kan jeg anbefale ordentlig billakk på spesielle bokser fra Lakkspesialisten.

Lakket mye detaljer (skjørt, fangere osv), og det blir steinbra, og lett å legge.

+1

Bare du finner en plass å lakkere der det ikke er så støvete, så blir det kjempebra. De boksene (hvis vi tenker på samme type) er ganske enkle å bruke.

Skrevet

Stod ute i fjor og lakket en skjerm, 2 skjørt + 1 fanger.

Vindstille, men det er like fint ennå.

Disse dysene er spesielle med sprøytemønster og trykk.

Men kan la det ligge og lakke hos fagfolk.

Skrevet

Skrev at 2-komponent ble presset på spesielle bokser, og det står jeg for.

Vil du ha 1-komponent får du det også for klarlakk etterpå bla.

Uansett blir det blandet ORDENTLIG billakk i små mengder på disse boksene med spesiell dyse bla.

Har lakket nesten hele touringen med slike og kan studere bildene der...

Beste er å ha kamerat som lakker, men er ikke alle som har det.

Du skrev skikkelig billakk, ikke 2 komponent ;) Var ikke klar over at den de presset på disse boksene var 2-komponent. Men er ingen tvil om at den lakken man får på slike bokser er mye bedre enn den typen man kjøper på f. eks torshov.

Jeg er ingen billakkerer, har kun lakkert en del med boks tidligere. Er ihvertfall viktig å tenke på at frontfangeren står fremst på bilen og tar imot mest juling. Både steinsprut og det som verre er. Stilles derfor krav til lakkjobben for at fangeren skal holde seg pen. En slik boks koster jo ikke så mye så går jo an å kjøpe en og prøve. Er man ikke fornøyd kan man lakkere opp :) Er ikke bare lakken det står på heller. Har man liten erfaring med lakkering høres det risky ut å gå løs på en så stor flate som en frontfanger og stille sterke krav til resultatet.

Skrevet
Hei!

Etter litt om og men tror jeg at jeg går for m3 fanger på bilen min :wink:

kjøper en fra ST som er ferdig primet og behandlet.

Blir det bra om jeg lakker denne med sprayboks?

eller er det noen som er kan gi en god pris på lakering i ålesund området?, det hadde jo vært det beste :D

Ødegård blander skikkelig lakk på boks. Jeg lakket nylig motorrommet med lakk som jeg kjøpte der, og det ble et overraskende bra resultat! I den lakken blandet de inn forskjellige ting som gjorde at lakken var mer motstandsdyktig mot bensin, bremseveske ol. Dette er vel 2-komponets lakk siden jeg måtte bruke den opp innen ett par dager..

Skrevet

Ødegård blander skikkelig lakk på boks. Jeg lakket nylig motorrommet med lakk som jeg kjøpte der, og det ble et overraskende bra resultat! I den lakken blandet de inn forskjellige ting som gjorde at lakken var mer motstandsdyktig mot bensin, bremseveske ol. Dette er vel 2-komponets lakk siden jeg måtte bruke den opp innen ett par dager..

Kan skrive under på at lakken ifra ødegård tåler bank!

Lakkerte selv en moped for en stund siden med denne lakken, også bensintank.. Og selv etter en del bensinsøl, olje osv, holdt denne lakken seg helt strøken :) Ekstra herder er det vell de blander i klarlakken..

Dysenne er også utrolig gode! Ikke noe problem å få ett bra resultat dersom du kan det grunnleggende innen lakkering..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...