aloebiz.net Skrevet Mai 8, 2008 Share Skrevet Mai 8, 2008 Var på vei til gatebiltreff på Tyrigrava i dag og der stod jo selvfølgelig vrangvesenet og hadde teknisk... Han spurte om jeg hadde lovlige tåkelys da det var xenon i de.. Tror da det sa jeg.. de er E-merket... Han sa at det må være aut høydejustering... jeg sa at det har jeg på nærlysa... men det er jo ikke vits å ha det på grøftelysa siden de bare lyser rett ned i bakken uansett så de blender ingen.. Da ble han litt målbundet og sa.. "Ja.. men du må inn til vegvesen på etterkontroll".. Forbanna faan ass!!! jeg har ikke tid til sånt!!! Er det lov eller ikke lov med xenon i tåkelys?? Vet ikke hvor jeg har gjort av de originale pæreholderne med halgenpærene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Mai 8, 2008 Share Skrevet Mai 8, 2008 Må vel ha aut høydejustering, lykte spylera og lykte som er godkjent for xenon for at det skal ver lovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2008 Jeg har jo det i nærlysa... Men i tåkelysa har jeg montert e-merket xenon kit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Mai 8, 2008 Share Skrevet Mai 8, 2008 slik jeg har forstått det så må du ha det i tåkelysa me. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2008 haha så latterlig.. lykterspyler og automatisk høyderegulering på tåkelys??? OMG da får jeg vel bare finne igjen de jævla halgenpærene igjen da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 8, 2008 Share Skrevet Mai 8, 2008 Må vel kanskje ha slt på tåkelysa og? (lyktespylare osv) Tåkelysa vil jo og blenda viss dei får dritt på seg og er feiljusterte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2008 Må vel kanskje ha slt på tåkelysa og? (lyktespylare osv) Tåkelysa vil jo og blenda viss dei får dritt på seg og er feiljusterte. Feiljusterte er noe annet.. men de er jo justert slik at de lyser ned i bakken... og de er heller aldri på når det er mørkt for det er ikke lov... Du kan jo også ha feiljusterte xenon nærlys selv om du har aut høydejustering.. du kan justere grunninnstillingen manuelt med skrue på lykta.. Men jeg spør.. hvor står det at det ikke er lov med xenon i tåkelys? Regler på tåkelys er vel bare at det ikke er lov å ha de på i komb. med nærlys.. og park/tåke er ikke lov når det er mørkt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 8, 2008 Share Skrevet Mai 8, 2008 Rart at du skal inn til etterkontroll på lys som ikke er påbudt. Det hadde jeg spurt hva vitsen med det er. Du skulle sagt det var Blue Vision pærer eller noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 8, 2008 Share Skrevet Mai 8, 2008 Er vel kun nærlys som krever høydejustering + lyktespyler på xenon som du sier. Men mener å ha lest en plass at det ikke er lov med xenon i tåke/kurvelys. Skal se om jeg finner igjen den siden. Edit: Les denne tråden her, meget god info om lys og regler http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=728075 Etter som jeg forstår det så kan du ha xenon så lenge lykta er godkjent for xenon. Dvs. er den laget for Halogen så kan du ikke putte inn xenon pærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå